Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: vu+ duo

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2005
    Inlägg
    32
    Tackad
    1 gånger

    vu+ duo

    bilden blev svart. lampan lyser rött när man trycker igång den men ingen fläkt eller något startar upp. någon som varit ute för något liknande?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    nätdelen kanske

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det låter som det kända felet att en viss kondensator behöver bytas http://www.comhit.net/showthread.php...l=1#post219219
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Seniormedlem nauleems avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlägg
    353
    Tackad
    12 gånger
    Kolla här:

    http://www.vuplus-community.net/boar...ad.3616/page-6

    Har genomfört den operationen på två stycken boxar själv.

    PS. Den kommer förmodligen starta om den får kyla ner sig ett tag, men risken är att problemet uppstår igen så det är bäst att byta kondensatorn.

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Bilderna hade tydligen försvunnit i det inlägg jag länkade till. Det är denna kondensator som ska bytas:
    7440-ba8c8e9f2ebc4c89a68ec143b545a3b8.jpg
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    51
    Tackad
    2 gånger
    Mest nyfiken bara men varför just enbart den kondingen?
    Läste lite i de länkade trådarna men ingen verkade ge nått konkret svar på just varför den ryker?

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Tigerfun Visa inlägg
    Mest nyfiken bara men varför just enbart den kondingen?
    Läste lite i de länkade trådarna men ingen verkade ge nått konkret svar på just varför den ryker?
    En av orsakerna är att den sitter närmast hårddisken och därmed blir utsatt för mer värme. Men sedan är det väl också det allmänna problemet med dålig kvalitet på kondensatorerna från vissa tillverkare. Sedan vet jag inte om just denna kondensator arbeter nära gränsen för sina spec:ar. När jag bytte så tog jag en lite större kondensator med högre temperaturklass.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2005
    Inlägg
    32
    Tackad
    1 gånger
    den ser helt normal ut här men den kanske ska göra de trots att den gett upp?

  9. #9
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av majjtin Visa inlägg
    den ser helt normal ut här men den kanske ska göra de trots att den gett upp?
    Det är inte säkert att det syns något på den. Men den kan ha torkat ut och ha tappat sin kapacitans ändå.
    Eftersom det är det allra vanligaste felet när man har ditt problem så är det vettigt att prova att byta den först. Har du tur räcker det, har du otur kan något annat ha gått sönder och då blir det mer komplicerat. Men oftast räcker det att byta den kondingen.

    För min egen del bytte jag alla tre som sitter i rad innan något gått sönder för att förebygga ev. problem.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2005
    Inlägg
    32
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det är inte säkert att det syns något på den. Men den kan ha torkat ut och ha tappat sin kapacitans ändå.
    Eftersom det är det allra vanligaste felet när man har ditt problem så är det vettigt att prova att byta den först. Har du tur räcker det, har du otur kan något annat ha gått sönder och då blir det mer komplicerat. Men oftast räcker det att byta den kondingen.

    För min egen del bytte jag alla tre som sitter i rad innan något gått sönder för att förebygga ev. problem.
    okej, jag får testa de och hoppas på det bästa

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss