Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Samsung SMT-S5140 FTA-kanaler?

  1. #1

    Samsung SMT-S5140 FTA-kanaler?

    Hej,

    I fjällstugan har jag VIASAT med en Samsung SMT-S5140 digitalbox. I manualen till boxen står det att man kan söka efter FTA-kanaler, de fria kanalerna som finns på seteliten som parabolen är riktad mot. Men när jag försöker följa instruktionerna som står i manualen kommer jag bara till ett nedtonat FTA-kanaler alternativ. Vad beror det på? Är boxen spärrad eller gör jag något fel? Borde väl fungera om det står beskrivet i VIASATs manual till boxen?

    /Berra

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    har du kort i boxen då ?
    kanske även måste ha kort i den
    nu har jag inte testat den boxen ?

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    [QUOTE=berra123;246436]Hej,

    I fjällstugan har jag VIASAT med en Samsung SMT-S5140 digitalbox. I manualen till boxen står det att man kan söka efter FTA-kanaler, de fria kanalerna som finns på seteliten som parabolen är riktad mot. Men när jag försöker följa instruktionerna som står i manualen kommer jag bara till ett nedtonat FTA-kanaler alternativ. Vad beror det på? Är boxen spärrad eller gör jag något fel? Borde väl fungera om det står beskrivet i VIASATs manual till boxen?

    /Berra[/QUOTE

    Har du rätt hittad sat. ?
    Om du har det, gör en kanalsökning.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    fria kanaler på viasat är inte många
    och det är kristna kanaler sen lite annat utländsk skit
    inga svenska kanaler om du tror det
    om du ska ha fria kanaler på viasat så får du pröjsa en summa
    sen får du tillbaka summan när du säger upp det tror det är 750:-

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Det går väl att söka kanaler på andra satelliter även med en VIASAT-mottagare så det borde väl fungera med FTA-sökning även utan kort.

  6. #6
    Har ett typ av abonnemang hos VIASAT där alla SVT kanaler ingår samt TV4, TV6 och VIASAT 16 HD samt en del mindre värdefulla gratiskanalet där mycket kristet ingår. Skaffade detta för att vi inte kunde få in några andra kanaler än SVTs via det marksända nätet. TV-masten är en mindre slavsändare som bara sänder dessa kanaler. Parabolen är riktad mot satelliten Astra 5°E om jag fattat allt rätt. Har dock löst problemet. För att få FTA-kanaler menyvalet att fungera så var jag tvungen att gå in i LNB inställningarna och ändra till 2 LNB. Nu har jag gjort en automatisk sökning under FTA-kanaler menyvalet och hittat massor av mer eller mindre intressanta kanaler jag också kan se på. Ca 30-40st. Dock inga svenska förutom den kristna Kanal 10. så nu fungerar allt som det ska.

    /Berra

Liknande ämnen

  1. FTA Viasatbox Samsung SMT-S5140
    Av Woffelmannen i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-04-02, 22:58
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-10, 04:31
  3. Problem med alla fyrans kanaler i min samsung!
    Av nicko1 i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-09-17, 09:11
  4. Hittar inte alla kanaler med min Samsung 9500AY på Thor
    Av mdredfox8 i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-09-16, 22:29
  5. Skillnaden på Samsung DSR 9500 VIA CI & Samsung DSR9500A
    Av mdredfox8 i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-05-25, 18:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss