Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Mätinstrument HD-line SF-700

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger

    Mätinstrument HD-line SF-700

    Jag har ett mätinstrument som heter HD-Line SF-700. Jag får det att fungera med en DiSEqC-switch för 4 satelliter, men kan någon förklara för mig hur jag ställer in parametrarna när jag skall söka bara en satellit på en parabol med ett huvud. Här går jag bet! För övrigt anser jag mig lurad för denna s.k. HD-LINE klarar inte HD-kanaler. (S2-transpondrar).
    Nu skulle jag vilja skaffa mig ett bättre instrument, som visar vilken satellit som signalen kommer ifrån vid en s.k. blind sökning. När man söker efter Sirius (4,8E) är det ju lätt att man hamnar på 7,0E. Då skall instrumentet visa detta. Sitter man på taket måste man ju annars koppla in allt och gå ner och se om det blir bild på TV:n. Har någon tips på bra mätinstrument. Jag kan tänka mig att betala rätt så bra för detta. Kan Golden Media Multibox High End eller Smartmeter S-20 vara något? Nackdelen med S-20 är ju att den inte klarar HD-kanaler. Öppen för fler förslag.
    MVH
    golfbotte

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Kolla in SatLinks instrument. Har en WS-6933 som är bra, men inte har några extra-finesser. Jag har för mig att ställer du in satelliten du vill mäta på på plats 1 i switchen så fungerar det.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger
    Detta verkar bra. Jag kollade SatLink 6980. Jag fann också ett instrument som heter Golden Media Multibox. Är det någon som har erfarenhet av detta instrument?

Liknande ämnen

  1. Fungerar C Line i newscamd?
    Av Ibrahim i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-05-30, 15:45
  2. C:line
    Av hockeylimpan i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-08-30, 16:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss