Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Går det inte se 4k video fil ?

  1. #1
    Banned
    Reg.datum
    Sep 2012
    Ort
    https://t.me/pump_upp
    Inlägg
    66

    Går det inte se 4k video fil ?

    Hej

    Jag har en 4k video fil på en usb och jag ville titta på den med min VU 4k men det är bara ljud jag kan lyssna och ingen bild. Vad är problemet?

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Hårdvaran eller i detta fall mjukvaran kanske inte klarar av att spela upp innehållet.

    Beror helt på hur det har "encodats" och om din hårdvara klarar av att spela upp innehållet.

    Har själv testat, och på min äldre hårdvara (en dator) så kan jag inte spela upp 4k material
    för grafikkortet (nvidia purevideo) stödjer inte den högre upplösning pga jag har ett gamalt
    grafikkort.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Kan också vara att just det video-format filen är i inte stöds av boxen. Är det som D-O tror borde det räcka att föra över filen till den interna hårddisken och se filmen därifrån.

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Scewede30, mmm ofta är det så, tyvärr så måste man kolla noga, även modernare hårdvara och datorer kan ha problem, samt android boxar.

    Dom ska klara de flesta format och filer men när man ser folk som kör mycket testar av hårdvaran så är det vissa saker som inte går att spela upp, ofta är det frågan om udda filer med konstiga video format och ljud som blir problem. När mer vanligt förekommande video och ljud i filen man vill spela upp funkar utmärkt.

    Orkar inte gå in på det i detalj men över lag är det därför man får problem.

    Lite som förr i tiden när .avi filer hade GMC eller QPEL som inte funkade på dom festa externa dvd spelare, antingen via en DVD-R eller USB port.

    Håller man sig till etablerade format, filer och väljer saker som är mer standard så ska det funka.

Liknande ämnen

  1. Video on demand
    Av follo1992 i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-15, 11:07
  2. Video-PID för SVT HD
    Av meerlin_88 i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-12, 23:50
  3. VIDEO HJÄLP
    Av muhammed_3 i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-02-12, 09:20
  4. Samsung 9500AY och Viasat (Video G) funkar inte!!!!
    Av lombiz i forum Övriga mottagare
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-11-22, 21:29
  5. Video-utgång
    Av lazzy i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-03, 19:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss