Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Raspberry pi

  1. #11
    sorry, kanske inte är så bra på att förklara. Gjorde en image fil på det fungerande kortet med hjälp av win32diskimager. Inga fel medelanden. Satte in det tomma kortet och skrev in imagefilen. Tog det "nya" kortet och satte det i Raspberry och det händer ingenting. Stoppade tillbaka det fungerande kortet och det hoppade igång på en gång. får prova igen, men jag upplever att vi gör precis som ni säger..

  2. #12
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av TomTitt Visa inlägg
    sorry, kanske inte är så bra på att förklara. Gjorde en image fil på det fungerande kortet med hjälp av win32diskimager. Inga fel medelanden. Satte in det tomma kortet och skrev in imagefilen. Tog det "nya" kortet och satte det i Raspberry och det händer ingenting. Stoppade tillbaka det fungerande kortet och det hoppade igång på en gång. får prova igen, men jag upplever att vi gör precis som ni säger..
    Jag förstår vad du säger. Det borde ha fungerat. Jag har ingen riktig förklaring till varför du inte lyckades. Kanske du fick något felmeddelande som du missade?
    Som jag sagt så kan det också bli problem med att olika kort skiljer något lite i storlek så att den image man har skapat blir aningen för stor för det nya kortet. Men i så fall får man ett felmeddelande. Råkar man ut för det kan man prova att skriva filen till ett större kort.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #13
    Färsking
    Reg.datum
    Jul 2015
    Inlägg
    28
    Tackad
    2 gånger
    Kanske som så att du inte kan plocka ut SD-kortet när du gör det utan måste göra kloningen på en USB-port.

    Men å andra sidan tar det inte så lång tid att skapa en "backup" om du följer guiden.
    Binären till oscam har du ju redan på "originalet", samt är filerna conf user samt server redan skapade.

  4. #14
    Hej!
    Clona SD-kort har vi lyckats med i Linux men inte i windows miljö med win32. Förmodligen skit bakom spakarna. Men det funkar klockrent i linux.
    Tack för att Ni tar er tid att försöka hjälpa amatörer

  5. #15
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Kul att du lyckades!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #16
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Gött :-) (Y)
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

Liknande ämnen

  1. Raspberry Pi 3
    Av zoo i forum Hårdvara
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2016-02-29, 21:51
  2. Raspberry Pi Zero
    Av _com_bort_ i forum Hårdvara
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-01-21, 15:29
  3. Raspberry UPS
    Av rolrn i forum Hårdvara
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-01-12, 22:04
  4. Raspberry Pi
    Av jajko i forum Hårdvara
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2013-04-06, 12:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss