Hej allihopa!
Efter många års frånvaro (vi snackar guldkort.info tiden och precis när Comhit drog igång) så tänkte jag nu dra igång mitt tv tittande igen.
Har tävlat för aktivt i motorsport i några år nu och knappt haft en TV Men nu ska jag ta igen det och lata sönder mig i soffan efter alldeles för mycket tid i garaget =)
Jag har även varit med och administrerat div forum, men det är över 10 år sedan nu. Shpl99 och Buskavar är dom kvar? =)
Har kommit över en Dreambox 800SE clone med wifi antennen (Kina) och Raspberry pi med Omnikey läsare som jag tänkte sätta upp som server.
Har såklart många timmars läsning att ta igen här på forumet så jag hoppas att ni har lite överseende i början =)
Tänkte flasha med senaste OpelPLI och köra Cccam, läste dock detta på deras hemsida:
någon som testat ändå eller ska man gå på någon äldre version eller helt enkelt någon annan firmware?
"Please note that these images are made for genuine Dream Multimedia hardware. They will NOT work on cloned or fake hardware, and when you do install it on a non-genuine box, you are likely to brick it.Don’t say we didn’t warn you!"