Bor i Malmö och undrar ifall någon har erfarenhet av att ta emot Sky på 28.2E på en Toroidal T55 parabol? Möjligt/omöjligt? Har läst att det går bra med en T90 men har inte sett något gällande en T55.
Bor i Malmö och undrar ifall någon har erfarenhet av att ta emot Sky på 28.2E på en Toroidal T55 parabol? Möjligt/omöjligt? Har läst att det går bra med en T90 men har inte sett något gällande en T55.
Det går tyvärr inte i Sverige, krävs minst 1m parabol på platser med lättast mottagning. Ska finnas karta på Lyngsat.com där man sen signalstyrkan fr 28E över Sverige men var länge sen jag kollade där.
Jag lyckades få in 28.2 strax norr om Malmö på en T55
Ja men vilka kanaler fick du in, bollywood och liknande dom man vill ha får man ej in.
Gigablue UHD Quad 4K
VU+ Solo2.
Openpli 8.1
Oscam, Oscam-emu
parabol 90 med motor
parabol 75 fast
Raspberry Pi /Smargo+ reader
Oscam server
MOVISTAR+ Premium Extra
Canal Digital Familjepaketet
Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E[/h]
Tack för era svar! Då skippar jag att lägga energi på det i så fall.
Ett litet förtydligande. De stora kanalerna, BBC, ITV1-4, C4 och C5 är FTA. De kanaler som heter något med SKY i namnet är krypterade. Det finns/kommer att finnas en modul, som VIASAT har, men den är hårt parad med programkortet.
Sky UK ska alltså börja sälja CA-moduler med NDS? :O
En länk som kan vara av intresse (om den är laglig här) http://www.astra2sat.com/icecrypt-s1600chd-se/
Efter att ha rotat lite mer och inte bara lita på en källa visar det sig troligen om att min källa hade blandat ihop Sky England med SKY Tyskland.