Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Dolby Test på C+

  1. #1

    Dolby Test på C+

    C+blå kör just nu Dolby Digitaltest Dock får jag bara 2.1ljud ur förstärkaren! Någon mera som sett/hört testen?

  2. #2
    Ja typ, dom har hållt på med de ett tag nu!

  3. #3
    Ok har inte sett det tidigare varken på tv:n eller på forumet när jag "skummat" så..........
    Ilf har dom testat något mera än 2.1 ljud i sändningarna?

  4. #4
    Du du har analoga utgångar från digitalboxen, 2 stycken RCA utgångar en röd och en vit (alt. svart) så är det omöjligt dör dig att få dolbydigital 5.1 ljud !!!

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    138
    Citat Ursprungligen postat av Sphinxen
    Du du har analoga utgångar från digitalboxen, 2 stycken RCA utgångar en röd och en vit (alt. svart) så är det omöjligt dör dig att få dolbydigital 5.1 ljud !!!
    Och hur kan du veta att han inte har en box med digital ljudutgång? Finns flera stycken!!!

  6. #6
    Jag kör digitalutgången på min Sagem 5510, optiskt in i förstärkaren som indikerar stereo. Hade de vart fler kanaler antar jag att den indikerat DD.
    Men frågan är har någon sett hört Äkta DD under testsändningarna

  7. #7
    ja undra samma sak....kör me optisk in på recievern...men icke...inte en tillstymmelse till dd... :cry:

  8. #8
    jag kör nokia 212t med digital ingong (dock ej optisk, utan coxal eller vad den heter men det ska ju vara ungefär samma sak), såg iaf testen och fick heller inte ut mer än 2.1
    Varför betala när man kan få det gratis

Liknande ämnen

  1. Dolby Digital?
    Av malajo i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-12, 21:48
  2. comhem och dolby
    Av jazzhobbit i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-15, 10:07
  3. Thomson Dolby D.
    Av elmannen i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-30, 17:44
  4. Dolby Digital 5.1 lyd
    Av jonseiko i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-07, 10:41
  5. Dolby Digital
    Av frejac i forum Boxer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-08-13, 02:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss