Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: SkyStar-1 DVB-C CA Viaccess/SoftCam

  1. #1

    SkyStar-1 DVB-C CA Viaccess/SoftCam

    Kan någon konfirmera att det nya ComHem kortet fungerar med CA Viaccess Red Label 4.84 V1.07.004 och DVB-C SkyStar-1 PC kort med CAM interface (Hauppauge Wintv DVB-C/TechnoTrend Premium DVB-C)? Denna skall enligt biphome.spray.se/beos fungera med en Humax Box.

    Om så är fallet var kan man köpa en CAM med denna mjukvara eller få tag på firmware att flasha med? På sidan www.lefdata.com/ci_ca/ci.html finns bara version 4.83 och tidigare. Att uppgradera via Eutelsat blir svårt då jag varken har parabol eller DVB-S kort.

    Är det någon som har fått det nya kortet att fungera med en Conax CA på kanalen Meditv (ECM 0378/0800) det verkar vara den enda kanalen där en Conax ECM finns. Om så är fallet vilken CA typ/version? Finns det andra kanaler som kodas med ren Conax?

    Är det någon som har fått en SoftCam med ett Phoenix interface att fungera?

    Jag har testat följande med MyTheater 3:
    UniViaCamEmu 3.40 och UniViaCamEmu 3.71 beta
    DW Translator 01.09.2003 (card sharing via ICQ)
    Via2dwshare (card sharing via ICQ)
    Via_CAM_Emulator 1.15
    FoxCam 001

    UniViaCamEmu får fram ”ATR: 3B 24 00 30 42 30 30” skickar frågan ”CA A4 00 00 00” och konstaterar ”__no such a provider [008800]. Stop ECM”.

    DW Translator Server gör i princip samma sak även om den fortsätter och skickar lite andra viaccess kommandon utan framgång. Klienten verkar fungera som den ska och skickar korrekta ECM paket.

    Via2dwshare konstaterar att ATR:n tillhör ett Conax kort skickar några Conax kommandon och konstaterar ”ATR OK (CONAX card”) och sedan händer inte mer.

    Via_CAM_Emulator 1.15 bara kraschar och FoxCam 001 fungerar inte och ger ingen information om kommunikationen.

    Jag har även testat med CWCamEmu 0.1.3 som är en Conax SoftCam för Phoenix interface. På kanalen Mediteve börjat kommunikationen med diverse Conax kommandon som ser ut att få korrekta svar men slutar med ”WR ERR NO SV” och ” WR ERR ACK(90)”. Denna SoftCam kan inte hitta Provider Id själv utan detta skall anges i en ini fil. Jag har använt 008800 är det korrekt id, någon som vet? Yankse rapporterar också bara id unknown.

    Just nu är jag bara intresserad av att överhuvudtaget få det nya ComHem kortet att fungera med SkyStar-1 DVB-C, allra helst med en SoftCam och om inte det går ett riktigt CAM interface, men det vore onekligen intressant om man kan få DW Translator eller Via2dwshare att kommunicera med korten och dela via ICQ helt anonymt.

    Lång post, många frågor, inga svar, lite frustrerande att bara titta på Discovery Mix och EuroSport.

  2. #2
    har ingen aning om nya kortet fungerar för dig men har du en redcam men ingen parabol så kan du få den uppdaterad på www.nettosat.nu för 50 kr

  3. #3

  4. #4
    Nu fungerar det för mig! Men bara med orginalkort :cry:

    Jag har en "Viaccess Red Label 4.84 V1.07.004" till mitt Skystar1 DVB-C v 2.1 med ett CI V1.6 och det fungerar.
    Men det är möjligt att du behöver uppgradera frimware filerna (boot filerna), jag har fått en tidig beta av Hauppauge.

    OBS! Det fungerade inte med en RedCAM 4.83

  5. #5
    Jag kan också bekräfta att det funkar med 4.84 V 1.07.004 samt originalkort. Har precis fått modulen uppgraderad av en bekant som gjorde det via satellit.

    Ronny

  6. #6
    alltså är detta tills comhems nya system eller är det bara yrsel och det släcks ned efter en dag eller två?

  7. #7
    Det är comhems nya system med ORIGINALKORT, d.v.s. betalt abonnemang! Problemet var att de nya comhemkorten från comhem inte funkade med DVB-C digitaltv-kort i datorn innan man uppgraderar CAM-modulen till ny version. Det är alltså inget knäckt system utan vi vill bara se kanalerna som vi betalar för. Det är detta som är fixat nu. Så länge som jag betalar mitt abonnemang så får inte comhem släcka ner något för mig...
    Ronny

  8. #8

    Klockrent

    Kör ni båda jäkla windows eller är det nån av er som använder VDR och kan konfirmera CAMen där? (borde rimligen funka, annars är det bara att snacka med dom som gör drivrutinerna och firmwaren till kortet så kan man säkert lösa det tillsammans med dem).

    Hur är det med phoenix/poor mans cam och uppgraderad CAM?

    Ingen av er som bor i Uppsala by any chance? :-)

  9. #9
    Kör Windows men har även redhat linux 8 installerat men tyvärr inte installerat VDR (vet inte hur man installerar det i redhat). I windows kör jag mina gamla vanliga drivrutiner och botfiler så jag tror det är själva CAMen som var problemet.

    Poor man's cam och phoenix har jag inte provat. Det borde vara mjukvaran som är scälva CAM där.

    Bor i Borås.
    Ronny

  10. #10

    eh

    Jag menade naturligtvis: Ingen som har fått igång något phoenixinterface som CAM :-)

    Det går lite snabbt ibland.

Liknande ämnen

  1. Skystar 2?
    Av fragge i forum HTPC
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 17:00
  2. SkyStar 2 TV PCI
    Av [DanX] i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-03-21, 12:03
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-29, 10:06
  4. [LÖST] TechniSat SkyStar 1 CI
    Av ch2001 i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-26, 22:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss