Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Comhem - Analogt grundutbud.

  1. #1

    Comhem - Analogt grundutbud.

    Har en fråga som gäller grundutbudet från Comhem. Dvs. det man kan se utan digitalboxen.

    Dessa kanaler betalar vi för där vi bor och om man skulle säga upp detta, innebär detta i så fall att samtliga kanaler slocknar, eller kodas de då likt de tidigare betalkanalerna i det analoga systemet?
    Eller försvinner de helt så man bara får in de marksända kanalerna?

    Frågar med anledning av att det ju fortfarande finns boxar till det analoga systemet som ligger och skräpar.

  2. #2
    Det brukar vara så att om du inte betalar för grundutbudet sätter comhem in ett filter så du bara får in de kanaler de är skyldiga att distribuera till dig.

  3. #3
    dino65
    Gäst

    Comhem - Analogt grundutbud.

    Det stämmer inte! jag har inget grundutbud eller comhem abonnemang, kör guldkort och kan se ett tiotals kanaler ändå! Alla andra betalkanaler slocknade men inte grundutbudet.

  4. #4
    jag har okcså guldkort samt ett funcard... med de båda funkar ett tiotal kanaler nu efter systembytet... jag har aldrig haft ett comhem abb.. köpte min box av en kompis för dryga ett och ett halvft år sen...
    Att de kanaler funkar beror som sagt på att det inte är några digitala kanaler..

  5. #5
    kanske för att grunutbutet inte är kodat utan visas av boxens analoga mottagardel!!!

  6. #6
    hmm vilka kanaler är det ni kan se?
    kanske värt att ta fram boxen eller?

  7. #7
    med mitt funcard så funkar bara de 20 första kanalerna , det som är bra att jag ser tv4+ och spanska ligan utan problem med den !! :shock:

  8. #8
    hmm jag har ett funcard och ser inte tv4+ på det....

  9. #9
    med mitt funcard och guldkort får jag in dessa kanaler nu efter systembytet....
    1. svt
    2. svt2
    3. tv3
    4. tv4
    5. kanal5
    6. mtv
    7. eurosport.
    8. dismix
    9. ztv
    10. ppv trailer (ävem om det inte är någon direkt kanal)
    11. julbrasan
    12. tv4+

    dessa kanaler har jag haft konstant sedan det nya systemet infördes

  10. #10

Liknande ämnen

  1. Comhem analogt bildproblem.
    Av andyt i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 11:22
  2. XP - mediaportal - comhem analogt - hjälp...
    Av DmSProject i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-29, 19:06
  3. Comhem analogt...
    Av andyt i forum Com Hem
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-10-03, 19:07
  4. Digitalt grundutbud?
    Av Johan i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2002-12-14, 14:05

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss