Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: ComHit Crew

  1. #1
    smack
    Gäst

    ComHit Crew

    Eftersom väldigt många inlägg här verkar klassas som "skit" av er, har ni själva någon säker information som ni sitter och trycker på ang comhem? har nämligen inte sett ett enda inlägg från eran sida där ni kommit med "info" som ni hittat eller hört eller sett. väntar ni på att någon ska lösa det åt er så ni kan skriva det här sedan och ta åt er äran? här försöker väldigt många att hitta möjligheter, bra eller dåliga. men vad får vi tillbaks? tycker själv att det är jobbigt med folk som ställer samma frågor om och om igen, men lås då hela forumet och uppdatera det med jämna mellanrum med "eran" information istället, så slipper ni alla återkommande frågor. problemet kommer säkert att lösas mycket fortare utan oss som iallafall "försöker". Ta nu denna kritik på rätt sätt och låt oss alla hjälpas åt att leta och dela med oss av den informationen vi kan lyckaskomma över. radera då all information istället som ni anser inte kunna bidra till något.

  2. #2
    Det där låter väldigt vettigt tycker jag! Bra sagt!

  3. #3
    Jag kan ge dig min syn på saken.

    Problemet är att folk inte vill inse att det inte finns några enkla lösningar på det här.
    Det har vart ett par år med helt sönderhackade system men den tiden är förbi, men alla har blivit bortskämda och vill att allt ska va som förut, dom vill bara inte inse att det inte kommer att bli så.

    Hur många personer tror du det finns som har kunskapen att hitta en lösning, om det ens finns någon? Dom är lätträknade och jag är definitivt inte en av dom.

    Det är heller inte någon i Crew som sitter och gömmer på någon information, vi berättar det vi vet och det är just nu ingenting.
    Hur många gånger ska man säga det och hur kul är det?

    När det gäller den här avdelningen så har vi pratat om vad vi ska göra med den, men vi har inte kommit på någon bra lösning därför har allt fått rulla på som vanligt.

    Det är heller ingen bra idé att radera inlägg, man blir lätt beskylld för censur eller nått annat.

    Ang att klassa inlägg som "skit" så är väl jag en av oss som ibland uttrycker mig bryskt men det beror mest på dessa ryktes inlägg, jag blir så himla trött på att se inlägg som oftast är feltolkad eller helt irrellevant, om man inte dömer ut det man tror/vet är fel så snurrar hela karusellen vidare till forum efter forum.

    Jag är inte rädd att ta en diskussion eller ta kritik om den är saklig, så låt oss göra det här så får vi se om vi kommer fram till en lösning

    Det är ray som driver forumet och han som bestämmer hur det skall skötas så se detta som mitt personliga inlägg i debatten.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  4. #4
    Jag är rätt ny här, men jag håller med "The Crew". Jag har ett par års erfarenhet av utveckling av boxar. Alltså, jag är programmerare och skriver mjukvara till digitaltvboxar. Jag vågar påstå att jag vet en del om hur krypteringssystemen fungerar, och jag vågar påsta att jag är ganska realistisk.

    Följande gäller; Conax, som algoritm, går inte att "knäcka". Såvida man inte hittar en lösning på ett matematiskt problem (primfaktorisering av extremt stora tal) som varit olöst i flera hundra år, förstås. Det kan man utgå från att man inte gör.

    Vad kan man då göra? Det finns egentligen tre alternativ:

    1. Man hittar en bugg i implementeringen av algoritmen. Detta gör man genom att veta EXAKT vad kortat bör svara när man "pratar" med det, och sedan hittar man något man kan säga till det som får det att svara "fel". Då har man hittat en möjlig lösning, men alla buggar är olika och det är inte säkert att det går att göra något i alla fall.

    2. Man hittar en hårdvarubugg på smartcardet. Jag är inte någon hårdvarukille, men hårdvara har i allmänhet långt färre buggar än mjukvara. I övrigt gäller det som står ovan.

    3. Man hittar någon som råkar äga ett svepelektronmikroskop eller liknande, och dissekerar kortet för att helt rått kunna "se" nycklarna. Tämligen omöjligt om man inte har fri tillgång till Intels eller AMDs utvecklingslabb eller motsvarande.

    (4. Cardsharing, men det är svårt på andra sätt och dessutom är det inte helt gratis.)

    Alla ni som säger "jag kan hjälpa till", ni ska göra såhär: gå efter metod 1. Den är förmodligen enklast. Lär er exakt hur Conax funkar, och hur ComHem har implementerat det. Sedan gissar ni var programmerarna har gjort fel, skriver ett script som testar er hypotes och skickar den till kortet mha någon kompetent kortprogrammerare. Om ni hittar en bugg berättar ni om den här.

    Det är skitsvårt, kan jag säga. Om man vill göra det lite enklare kan man lära sig en liten del av systemet, men det är ändå skitsvårt. Tyvärr går det inte att göra något ALLS om man inte når en viss nivå av kunskap. Möjligen skicka pengar till någon som kan mer.

    Nåväl, om bara en enda person som läser det här faktiskt gör som jag säger kan jag lova att jag blir djupt imponerad.

    Tills dess, ingen kommer en enda millimeter närmare en lösning oavsett vad som skrivs här. Den enda nytta det gör är att ni håller humöret uppe, vilket väl i och för sig inte är så dumt. Men det är mycket bättre att göra som jag skrev ovan.

    Tro dock för guds skull inte att ni kommer en lösning närmare bara för att ni är hundra stycken som vill hjälpa till. Ni kan vara 10.000 pers som JÄTTEGÄRNA vill hjälpa till, men om ni inte är beredda att lägga ner blod, svett och tårar på att lära er Conax och kortprogrammering så gör det inte någon skillnad alls. Och det är ni inte, statistiskt sett. Tyvärr.

    Bli inte sura när Crew stoppar ryktesspridning, det är bara bra.

    Så se nu till att hålla käften tills "kort i handen, bild i rutan" gäller. Eller om ni hittat en bug förstås, då går det också bra att öppna käften.

    Tack för mig.

  5. #5
    Rätt t-bird. jag håller även med tidigare talare lite i det han säger, men som sagt nån måste ju skilja på sanningen och rena spekulationer. Annars blir det som sagt en hel del ryktesspridning.
    Är det nån som är här som mot förmodan har kunskapen att knäcka detta system tror dock inte jag att han/hon berörs av rykten.
    Tack för mig... 8)

  6. #6
    HighTech
    Gäst

    @Garton

    GRATTIS! Du stog faktiskt i kön när Gud delade ut hjärnor
    Till skillnad fr. t.ex. "antez" som råkade stå i fel kö och fick en pizzadeg istället (no offence antez, du är i gott sällskap verkar det som när man skummar igenom inläggen här)

    Garton, du har faktiskt det första inlägget i detta forum som har ett uns av insikt i vad detta handlar om, (nåväl, det finns några till som T-bird & några till) men jag tycker faktiskt att det är skitkul att ögna igenom vissa inlägg, man fullständigt HÄPNAR över hur våldsamt puckade en del individer är, jag tror det kommer att ta låååååååång tid innan den stora massan börjar förstå att det är slut på "Free-TV"
    Visst, lösningar kommer nog alltid att finnas, men inte så som det har varit i flera år nu, den tiden ÄR förbi.

    I övrigt så slår Garton huvet på spiken, snyggt uppradat med nummer, 1, 2, 3 & 4 Och såvida ingen här sitter på ett SOA-labb och DESSUTOM har en enorm kunskap inom detta gebit, lägg ner allt trams och acceptera att rutan är svart...

    Bolagen har lärt sig en dyr läxa, tro mig, den kommer knappast att upprepas, detta med CD & CH är bara början, snart kommer Bull pc 2.x till Boxer och efter det kommer NDS, Videoguard till Viasat, jag säger bara LYCKA TILL! :wink:

    Till "the Crew" Jag hoppas att ni trots mina övertramp i detta inlägg inte tar bort nöjet för mig att skumma igenom dessa sidor, jag antar att även NI måste vara jäkligt trötta på alla dessa killar med "pizzadegshjärnor" som ylar om ditt & datt hela tiden, jag måste faktiskt erkänna att ibland är det JÄKLIGT svårt att hålla käften. 8)
    God Jul & Gott Nytt År :!:

  7. #7
    håller med där helt och hållet både med T-bird och garton. Speciellt garton.... jag menar det finns en säkert massa här på forumet som säger "jag vill hjälpa till" men som inte ens vet grunderna till det hela.. eller som knappt vet hur man bränner ett funcard med mera.. Så den bästa hjälpen man kan bidra till är att lära sig hur conax fungerar... precis som Mr. Garton säger...

    Tack för mej

  8. #8
    Ja, vi var några stycken som hittade till den kön istället för den med pizza.

    Bara en kommentar om NDS VideoGuard; det är ett dynghårt system. Jag kan lite om det och enligt min bedöming är det tuffare än Conax. Bara som exempel kan jag nämna följande:

    Vet ni vilka de tre herrarna Rivest, Shamir och Adleman är? Prova att sätta ihop första bokstäverna i deras namn: RSA. Det var alltså de tre som utvecklade RSA-algoritmen. Shamir, den mittersta, är anställd på NDS och utvecklar krypteringsalgoritmer åt dem. De har med andra ord en av världens i särklass skarpaste hjärnor på detta område i sitt företag.

    (Som tur är, för vår del, är ingen kedja starkare än dess svagaste länk. Om Mr Shamir är den starkaste länken i kedjan är det ju onödigt (och omöjligt!) att ge sig på just den.)

    Och för er som råkade hamna i pizzakön; det är inte för sent för er. Börja t.ex. med att köpa den här boken:

    http://www.bokus.com/cs/1071793311/c...SBN=0471117099

    Läs den, den är bra. Det räcker inte för att knäcka ComHem, men ni kommer att veta tillräckligt för att inte få skit för überkorkade inlägg.

  9. #9
    Rattle
    Gäst
    Garton, Garton jag är djupt imponerad =) Du skulle ha en medalj för ditt inlägg, enormt bra CH crew, en sticky tack!

    /Rattle

  10. #10

    Re: @Garton

    Citat Ursprungligen postat av HighTech
    GRATTIS! Du stog faktiskt i kön när Gud delade ut hjärnor
    Till skillnad fr. t.ex. "antez" som råkade stå i fel kö och fick en pizzadeg istället (no offence antez, du är i gott sällskap verkar det som när man skummar igenom inläggen här)

    Garton, du har faktiskt det första inlägget i detta forum som har ett uns av insikt i vad detta handlar om, (nåväl, det finns några till som T-bird & några till) men jag tycker faktiskt att det är skitkul att ögna igenom vissa inlägg, man fullständigt HÄPNAR över hur våldsamt puckade en del individer är, jag tror det kommer att ta låååååååång tid innan den stora massan börjar förstå att det är slut på "Free-TV"
    Visst, lösningar kommer nog alltid att finnas, men inte så som det har varit i flera år nu, den tiden ÄR förbi.

    I övrigt så slår Garton huvet på spiken, snyggt uppradat med nummer, 1, 2, 3 & 4 Och såvida ingen här sitter på ett SOA-labb och DESSUTOM har en enorm kunskap inom detta gebit, lägg ner allt trams och acceptera att rutan är svart...

    Bolagen har lärt sig en dyr läxa, tro mig, den kommer knappast att upprepas, detta med CD & CH är bara början, snart kommer Bull pc 2.x till Boxer och efter det kommer NDS, Videoguard till Viasat, jag säger bara LYCKA TILL! :wink:

    Till "the Crew" Jag hoppas att ni trots mina övertramp i detta inlägg inte tar bort nöjet för mig att skumma igenom dessa sidor, jag antar att även NI måste vara jäkligt trötta på alla dessa killar med "pizzadegshjärnor" som ylar om ditt & datt hela tiden, jag måste faktiskt erkänna att ibland är det JÄKLIGT svårt att hålla käften. 8)
    God Jul & Gott Nytt År :!:


    och vem fan är du att dömma mig ?
    problemet är att många inte vet ett skit ni bara spekulerar i att folk inte sitter med kunskap om detta det är skitsnack som vanligt på detta forum..! din post va den mest jävla IQ befriade post jag sett på detta forum!! Och du har ingen aning varför jag postar mina msg och hur jag utformar dom vad det har med detta att göra överhuvudtaget eftersom jag skiter i vem som knäcker det eller vem som betalar för det!
    Dels bryr jag mig inte allt för hårt om vad som postas på detta forum..
    Och ni kan fortsätta spekulera i att det inte kommer att finnas en lösning ..visst skämtar du=? ville du smöra till dig lite inför "the crew"???HighTech?
    ni kanske ska bestämma en date och rida in på era negativa vibbar tillsammans,mycket,skrattretande!! :lol: :lol:

Liknande ämnen

  1. comhit crew
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-06-01, 19:24
  2. Comhit Crew
    Av tropical i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-25, 17:12
  3. comhit crew hjälpa mig
    Av Deer Hunter i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-01, 17:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss