Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: hjälp från 2600 hackers

  1. #1

    hjälp från 2600 hackers

    jag skrev jag skulle ge en lösning den 18-19 december
    lösningen är så här : jag har chattat med några på irc.2600.net
    jag råkade chatta med en som har svenska föräldrar men själv född
    i usa, han verkar mycket schysst och hjälpsam , men tyvärr som alla andra så kräver de en summa pengar för att de skall sätta sig och knäcka
    ett RSA kort.

    Jag funderade så här, om jag skickar mitt c*m h*m kort till dem
    och de läser av kortet modifierar ett nytt kort skickar tillbaka kortet och nycklarna samtidigt som vi samlar 10-15kr /person här på forumet och skickar till dem .

    vad tycker du ?

  2. #2
    lite mer info om dina svengelska kumpaner skulle vi nog alla vilja ha innan vi slår till... 10-15 kr?? hur mycket pengar vill de ha? tror inte du får in så mkt om du sätter ribban så lågt.. med ordentliga garantier tror jag folk är beredda att satsa mer.

  3. #3
    de verkar inte som en dålig ide... men..
    vad är det som säger att du kommer få tillbaks ditt kort samt nycklar utav de??? och hur vet du att de e kapabla till att kunna knäcka det här...
    jag menar om alla vi ger 15 kr var... det är ju ingen större förlust om de skulle "blåsa" oss sedan...

  4. #4
    Nej! Fråga först om de kan skicka några som helst bevis på att de kan hacka atmelkorten.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av pressvempa
    Nej! Fråga först om de kan skicka några som helst bevis på att de kan hacka atmelkorten.
    håller med dig där helt och hållt...
    liksom vad är det som säger att de killar vet va de snackar om.. att de bor i USA... och som Mr. Pressvempa sa... be de först skicka över några bevis på att de verkligen vet vad de pratar om..

    jag menar vem som helst av oss kan logga in på irc och börja tro sig nåt så att säga... att man kan göra undeverk så att säga, men i verkligheten man har inte den blekaste om vad man snackar om

  6. #6
    Jag är iaf beredd att satsa kanske tom 25 kr och vara beredd att aldrig se pengar eller nåt annat. Men har man tur och har med ärliga människor att göra så lär man ju inte ångra sig när nycklarna kommer till en.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av aladinsane
    Jag är iaf beredd att satsa kanske tom 25 kr och vara beredd att aldrig se pengar eller nåt annat. Men har man tur och har med ärliga människor att göra så lär man ju inte ångra sig när nycklarna kommer till en.
    mm det är jag med... jag är till och med bered att ge 100 kr 200 kr om de så behövs ifall man visste att man hade en garanti på att man komemr få nycklarna sen.. hundra kronor e inte mycket.. men 100 från oss allihop blir en hel hög me pengar... varför ska vi fylla någons fickor fulla me pengar utan att få nåt i genlängd?? det låter ju lite fåfängt...

  8. #8

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av simpsons_2002
    genlängd?? det låter ju lite fåfängt...
    Genlängd, är det en sån där DNA-kedja eller? *asg*

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av flodis79
    Citat Ursprungligen postat av simpsons_2002
    genlängd?? det låter ju lite fåfängt...
    Genlängd, är det en sån där DNA-kedja eller? *asg*
    Haha... :lol:

Liknande ämnen

  1. Inget ljud från DVI-HDMI men från Scart
    Av jhunden i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-11, 23:56
  2. Two alleged hackers held!
    Av patrickp i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-09, 16:35
  3. Echostar 2600 remoteproblem med Slipstream
    Av tomme59 i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-08, 21:44
  4. [LÖST] Boxer - hjälp från grunden
    Av donne i forum Boxer
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2002-12-05, 18:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss