Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Enklaste/billigaste lösningen

  1. #1
    desecrator
    Gäst

    Enklaste/billigaste lösningen

    Jag har tänkt skaffa Canal Digital på ett eller annat sätt, det första man tänker sig är ju ett komplett paket med mottagare och parabol och i slutändan ett hemmagjort kort.

    MEN...

    Jag har redan datorn vid teven, är inte det smartaste att skaffa parabol, och sedan köra genom datorn och ha den som dekoder, för att sedan köra ut TV-bilden genom TV-Out på grafikkortet? Så slipper man skaffa dyr mottagare och strula med att programmera kort osv??

    Till sist kanske en lite "dum" fråga men jag vill bara vara säker, man behöver väl inte typ anmäla sig hos canal digital eller prenumerera på något programpaket när man har fixat ett "eget" kort eller kör genom datorn?

    Tack på förhand!

    /Desecrator

  2. #2
    Om du tänkt skaffa grejer enbart för att titta på Canal Digital så kan det vara en dålig investering, att man kan se just nu är förmodligen bara tillfälligt, man får vara glad sålänge det fungerar.

    Om du bara skall ha datorn så behöver du ett DVB-S kort, program och plugins finns att tillgå för att få det att fungera men det krävs att man är intresserad och läser in sig på hur allt fungerar. Det är inte Plug n Play direkt.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    desecrator
    Gäst
    Risken att canal digital slutar att fungera är väl lika stor med mottagare som med en dator? Att det är tekniskt krångligt att köra genom dator är nog inga problem för mig då jag är allmänt tekniskt lagd.

    Om nu det nu skulle inträffa att canal digital slutar att fungera, vilka andra kanalutbud kan man använda med samma utrustning?

    Detta oroar mig en del då jag inte vill lägga 6-7 papp (i värsta fall) för en månads tv-tittande.

    /Desecrator

Liknande ämnen

  1. Enklaste sättet att köra trådlöst?
    Av CharlieX77 i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-05-07, 12:58
  2. Är Linux lösningen?
    Av trollhattan i forum Linux
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-08-10, 18:08
  3. Billigaste och bästa viasat lösningen?
    Av nicko1 i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-02, 14:51
  4. Lösningen på blåskylten
    Av bb i forum Canal Digital
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-07-19, 17:12
  5. Enda lösningen?
    Av FlowDown i forum Com Hem
    Svar: 198
    Senaste inlägg: 2003-12-23, 01:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss