Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Låst rs232-port på dsr 9500!

  1. #1
    tangaroa
    Gäst

    Låst rs232-port på dsr 9500!

    Tankade över emu 3.2 + software 118 istället för 117 på min sammy igår utan problem. Idag anslöt jag till comporten via hyperterminalen precis som igår men jag får ingen kontakt med sammy!!! Har lagt 7-8 timmar utan framgång. Är det någon som har varit ute för detsamma och som har tips på en lösning så är jag intresserad av den. Kabel OK, comport OK.

  2. #2
    inte för att jag har nån koll på dekodern, men kanske har de bytt hastighet på com-porten i den nya mjukvaran?
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  3. #3
    http://www.hansa-electronic.com/samsung.asp

    Där står:

    "OBS! Mjukvaran skall EJ uppdateras via satellit på denna modell. Mottagaren kan då ej omprogrammeras via dator eftersom RS232-porten blockeras."
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  4. #4
    Vilken DSR9500 har du? Kolla version på loader, om det inte är 500 eller 501 så kan du inte använda COM porten, du måste då använda JTAG för att nedgradera loader till 500 eller 501, efter det kan COM porten användas igen.

    /vipw

  5. #5
    Har du provat att slå av boxen på baksidan, och därefter prova att få kontakt med via RS232-porten.

    Prova annars med SemcoEditor 2.04.0 eng.

    Mvh semlan.

  6. #6

    Sammsung

    Du får inte använda scandinavisk menu
    ändra till engelsk så funkar det.Emu 3.2 kan ej
    användas med svensk menu.

    Ps fårdu inte igång det kan du höra av dig


    mvh

Liknande ämnen

  1. seasoninterface till dreamboxens RS232.
    Av poppsy i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 19:33
  2. Com-port till Usb-port
    Av Deas i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-02-02, 22:41
  3. rs232 till Mediamaster 9820t?
    Av dali01 i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-08, 08:42
  4. kommunicera med sagem's rs232 port?
    Av sobber i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-04-18, 13:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss