Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: Hjälp - Gäller TT 2.1 DVB-C kort med CI/CAM viaccess redcam

  1. #11
    ronnylov & d2vid : vilka drivrutiner till TT etc, och Operativsystem kör ni? kanske kan ge lite mer ledtrådar..
    tack

  2. #12
    ronnylov & d2vid : glömde fråga innan, kanske viktigtaste frågan ; vilka CI kör ni? har ni köpt dem i sverige eller från typ usa-x (dvb-shop) ?? börjar misstänka att det är det som är orsaken.
    tack igen

  3. #13
    Jag har testat en från Dustin och en från dvbshop.tv.
    Dom är identiska!

    /j

  4. #14
    är det sån som ser ut som en "diskettstation" med en lysdiod på framsidan?

    och du, skicka de där drivisarna (se pm)

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    203
    Tackad
    2 gånger
    tänkte passa på här - men är det nån som vet var man kan få tag på kabeln som går från CI:n till dvb-kortet? flatkabeln med 100 pin.

    Den brann på ena kanten så trådar blottades och vissa gick av. Satte ihop några, och det funkade ett tag till.

    har varit i kontakt med dustin (där jag köpte det) samt de som verkar ha gjort kabeln - men inget svar därifrån, och dustin hade inga. kollat i usax och andra ställen, men utan tur. Svårt att söka eftersom jag vet inte vad den typen av kabel vanligtvis används till. Kanske nån här vet?

    tack på förhand.

  6. #16
    taim
    Gäst
    Att det ska va så j-a svårt då.. Får inte fart på det i linux heller.. Kan iofs vara jag som är korkad.

    Ni som har fått det att funka, vad har ni för konfiguration?
    Operativsystemversion (Win XP?), dvb-kort (TT dvb-c 2.1?), CI (TT 3.5"?), mjukvara (progdvb? version?).

    Jättetacksam för svar.

  7. #17
    taim
    Gäst
    Om man tittar på kretskortet under plåtskalet på CI-modulen, så kan man hitta versionen för CI-modulen. På mitt står det "Rev. 1.6".
    Om någon av er som har fungerande prylar orkar montera ur och kolla på sin 3.5"-CI, så vore det jättesnällt. Börjar bli lite smådesperat här...

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    203
    Tackad
    2 gånger
    min är också rev 1.6 köpt på dustin

    2 cam platser. (diskettstationsversionen)

    Och den funkar.

  9. #19
    taim
    Gäst
    Häpp!
    Nu funkar det. Beställde ett nytt abonnemangskort från comhem. Med det nya funkade det direkt.
    Tydligen var det problem med nån viss serie av korten och ett sånt hade tydligen både jag och alicebah.

  10. #20
    japp!
    och för en gångs skull inget tjat om att få nytt kort, det var bara att beskriva problemet så skickade de ett nytt kort.
    så ytterligare en verifikation att följande grejer funkar:
    Technotrend DVB-C 2.1
    CI (köpt hos usa-x.org
    CAM (Viaccess RED CAM V4.84 applikation 1.07.04)
    Comhem orginalkort (om du inte råkar ha ett kort från någon serie "det varit problem med" - då får du be om ett nytt!)

Liknande ämnen

  1. Uppgradera Viaccess CA redcam
    Av Redcam i forum Övriga mottagare
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2014-04-18, 10:58
  2. P...kort - vilket/vilka gäller?
    Av TouchMan65 i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-07-03, 10:28
  3. Viaccess CA-modul RedCam Funkar inte?????? eller??
    Av fozolii_Mage i forum Com Hem
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2004-04-07, 14:09
  4. Pioneer hyrbox och Viaccess Redcam
    Av skidkare i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 16:32
  5. [LÖST] Gäller väl alla kort?
    Av Gert i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-15, 21:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss