Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: TMB problem att hitta kortet

  1. #11
    Om du får upp rutan att viasat har uppgradetats och att du ska ringa ett nummer så har din box redan uppdaterats med NDS.

    Så du får väl nöja dig med dina CD kanaler.

  2. #12
    Jag har haft lite framgång har testat med Titaniomprogram jag har fått Viasat at fonka med conaxmodyl Men då fonkar inte CD
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  3. #13
    Stenis//

    Jo jag vet att min box har uppgraderats, men enligt andra här inne så ska det fungera med TMB i Conax-läsaren för att kolla på Viasat. Det är liksom mitt hopp för att få någon månads tittande Vet dock ingen som har detta igång på Strong.

    pena//
    Hur gjorde du då för att få igång viasat? Kör du på en Strong 8700 också?

    /ElFeo

  4. #14
    pröva att starta om boxen på den kanal som du ska se...... jag måste starta om boxen om jag ska se på viasat efter att jag kollat på canal digital eftersom autoswitchningen däremellan inte funkar riktigt... annars så funkar TMB bra på min nokia 9802s som är uppgraderad till videoguard me conaxmodul.

  5. #15
    Har nu testat lite och Viasat kan jag inte få igång. Då min box alltid startar upp på TV 3 så brukar jag ibland få lite problem att gå över på CD-kanalerna. TV 3 fungerar dock inte utan är helt svart.

    Jag har lyckats få fram en "The Mighty Bossom" CAS meny, men det är helt sporadiskt (verkar som den kommer upp av sig själv fast väldigt sällan). Försökte ändra lite i den menyn, bl.a. sätta mottagare till "Övrigt". Någon som vet hur denna meny kommer fram på Strong 8700? Eller är jag ensam med den burken?

    /ElFeo

  6. #16
    har ni läst readme filen?

  7. #17
    QuickStart

    1. Program your card. Because, standard progger is so buggy, you MUST
    use provided editor+progger in this archive to program your card. BTW,
    it is very good and can be used as a general progger sw for other files
    for TC.

    2. Put card in your DVB receiver and enter card menu. Choose 'Configure'
    and one of the following options:
    a) Samsung -- if you're using it in internal Samsung DSR9500 CAM
    b) Conax CAM -- if you're using it in external conax cam
    c) Other -- if you're using it in internal cam in some other
    receiver (ie Force)

    3. Use provided editor to edit keys.

    4. Enjoy

  8. #18
    Japp, den har jag läst. Ställde även in c) Other den senaste gången som jag lyckades få fram den menyn. Det verkade inte fungera. Däremot så har jag ingen aning om hur jag komme rin i den menyn. Om man inte har en aning om hur man hittar en "Card menu" så är ju readme ganska värdelös.

    Som sagt, någon annan som vet hur man kommer in i denna meny på en Strong 8700? Eller kanske har nån annan idé på vad som kan testas?

    /ElFeo

  9. #19
    på tal om readme, så är ordningen lite konstig tycker jag, eller menas det att steg 3) ska göras från TV:n? Typ inne i den där menyn?

    Jag la ju in nycklarna från brännprogrammet...

    /ElFeo

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 20:03
  2. Problem med att hitta Thor sateliten
    Av wargen2005 i forum Canal Digital
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2004-12-17, 16:04
  3. Problem att hitta Amos!!
    Av Pegasus25 i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-14, 11:24
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-07, 08:28
  5. Problem att hitta MP 3.5 USB
    Av ElFeo i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-05-25, 22:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss