Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Problem: nya mjukvaran till 212t

  1. #1
    knife
    Gäst

    Problem: nya mjukvaran till 212t

    Tjabba,

    Är det ngn mer än jag som har fått problem efter uppdateringen till v1.3.11.
    När jag kollar på SVT1 och det blir programpunktsändring så svartnar bilden. (har inte kollat om det är samma på de andra kanalerna än).
    För att få tillbaka bilden måste jag byta kanal och sedan byta tillbaka till SVT1 igen.

    //Knife

  2. #2
    nä det enda jag märkt är att ljud o bild inte synkar perfect men det beror väl knappast på uppdateringen.
    "She can kill a man at ten paces with one blow of her tongue! How am I supposed not to worry?" [Basil Fawlty]

  3. #3
    Vad är en programpunktsändring?

  4. #4
    knife
    Gäst

    Programpunksändring

    Ett program på TV är en programpunkt. Inte helt korrekt så menar jag när nästa program rullar igång (nästa program i tablån).

    Nu när du frågar så inser jag att med programpunktsändring menas att ett program byts ut eller förskjuts i tiden så att den fastställda tablån ej stämmer längre.

    //Knife

  5. #5
    Det var som tusan... så om t.ex. en fotbollsmatch går till förlängning, så blir det svart i rutan när nästa program skulle börjat?? Asmysko...

  6. #6
    knife
    Gäst

    Missförstå mig rätt

    Någonting gör att rutan blir svart när det kommer ett nytt program på SVT1 eller SVT2. Inte under en matchförlängning då programmet ej slutat.

    Vet ej vad det är som triggar att rutan blir svart men det verkar sannolikt att det sker när formatet växlar mellan 4:3 och 16:9.

    Jag har noterat att de sedan åtta-tiden kört påannonseringar samt program enbart i 4:3 i SVT1 vilket inte gett några svarta rutor.

    //Knife

  7. #7
    Gå till www.nokia.se/support Tyck marksänt digiTV ock sen 212t kålla frågor ock svar där hittar du svar på dit bråblem
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  8. #8
    knife
    Gäst

    NOKIA-supporten

    pena: Där finns helt klart frågor och svar men inget som berör ovanstående problem.

    //Knife

  9. #9
    Kontakta Nokia support skriv dit broblem så mailar dåm svaret tilbaka fins på samma sida.
    Men svaret vad du får ändra frekensen på Nokia 212t Du har störnigar från analogamarknät.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  10. #10
    knife
    Gäst

    Så fel man kan ha

    NOKIA vet om felet men har ingen lösning på det än.
    Felet har kommit efter senaste uppgraderingen och har med 16:9 till 4:3 byten att göra.
    Felet har inget som helst med 212t's frekvenser att göra (kanal för modulerinng om man inte använder SCART)

    //Knife

Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-09-25, 15:58
  2. Problem med mjukvara till Nokia 212T
    Av bylla i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-04, 13:16
  3. [LÖST] Nokia 212t problem!
    Av wolle i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-04-07, 06:27
  4. Problem med kodinknappning på 212T
    Av Anti i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-06, 12:15
  5. 212t + redcam problem
    Av knife i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-04, 16:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss