Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: DVB-S+vdr+Softcam=?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger

    DVB-S+vdr+Softcam=?

    Jag har lite funderingar angaende att avkoda CD med ett dvb-s-kort i vdr med softcam.

    1.Ar CD via satellit det anda sattet att fa "gratis" teve dessa dagar, ar systemet knackt?
    2.Ar det nagon har som avkodar med softcam?
    3.Antar att man far tillgang till alla CD kanaler, men galler det aven alla PPV osv?
    4.Finns det nagra rykten om systembyte hos CD?
    5.Vilken parabol behover man, och vilken satelit sander CD fran?

    Manga fragor och kommer sakert pa nat mer senare.

    Tack pa forhand Oskar

  2. #2
    1. du kan se Viasat , Canal Digital , Sky Italy , SVT Europa "Utan kort" , och NEJ canal digital är INTE knäckt.

    2. -

    3. -

    4. Har också hört att CD ska gå över till NDS Videoguard.

    5. EN parabolmed lnb för satteliten Thor!

  3. #3
    Fyller på lite angående dina frågor thunder...


    1. du kan se Viasat , Canal Digital , Sky Italy , SVT Europa "Utan kort" , och NEJ canal digital är INTE knäckt.

    2. - Jupp funkar fint med softcam ihop med s2emu1[1].04.zip eller Yankse-1-30.1-TT-XP.zip, jag själv kör med Skystar2 kortet, och det funkar kanon, jag kör med en parabol med 4 lnb:s så jag får in sateliterna Astra, Hotbird, Sirius och Thor......


    3. - Du får in alla kanaler på CD, även PPV kanalerna om du kör med rätt program till ditt Skystar2 kort, själv kör jag med MyTheatre.v3.12 programmet, och det funkar kanon.......

    4. Har också hört att CD ska gå över till NDS Videoguard.

    5. EN parabolmed lnb för satteliten Thor!

    6. Ett Skystar2 kort kan du handla för 749-: i Sverige idag.....

    mvh semlan.
    _________________

  4. #4
    Tror inte en sekund på att dom skulle byta till NDS Videoguard, Viasat och CD är bittra konkurenter och kommer aldrig att använda samma krypteringssystem (om dom inte blir tvingade genom lagstiftning)

    Dessutom äger Telenor både CD och Conax så det skulle vara att gå över ån efter vatten att använda nått annat, dom kommer nog fortsätta skruva på det dom har.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    Puh, blev lite rädd där ett tag, såg mitt liv försvinna in i en Videoguardkrets :lol:

    Synd att en massa rykten sprids, typ: har hört, nån sa...etc.
    Fakta är det enda vi behöver!!

    Matte

Liknande ämnen

  1. Softcam
    Av kjell-håkan i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-30, 13:55
  2. softcam
    Av pernheden i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-21, 13:41
  3. softcam?
    Av jaysan i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-27, 22:12
  4. Softcam.key
    Av vic20 i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-05-18, 19:27
  5. Softcam.key
    Av vic20 i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-29, 16:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss