Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Viasat till CD?

  1. #1

    Viasat till CD?

    Hejsan, Jag har tittat på viasat ett tag nu, men efter idag (040908) har de bytt kodtyp. Vad behöver jag för att komma åt CD? Har en Sammy DSR 9500 AY, Infinity USB och titaniumkort, räcker det eller måste jag skaffa mer utrustning. Finns CD på samma satteliter som Viasat? Hur får man igång Conaxmodulen i sammyn? mvh Bonuz

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    cd ligger på thor och viasat på sirius ladda ner filer från stopstop och bränn dom på titanium kortet
    Dreambox

  3. #3
    Tackar för tipset. TMB2 på ett blått titaniumkort? Inga ändringar i dekodern?

  4. #4
    Det räcker alldeles utmärkt. Plus sedan de rätta filerna naturligtvis, sedan är du igång.

    CD finns INTE på samma satellit utan du får ha en LNB (Mikrohuvud) som riktas mot THOR/INTELSAT 1 grad VÄST plus att du måste ställa in via mottagaren, samt ha en Conax-cam, om du inte redan har detta eller om inte mottagaren stöder det......osv.

    V*as*t kör mot SIRIUS 5 grader ÖST, men det har du ju redan, även om det slocknade idag som du märkte.


    En bra sida jag hittade nyss för att ev ställa in parabol/LNB :
    http://home8.swipnet.se/~w-87708/satmont.html
    Där finns även ett beräkningsprogram för satellitpositioner i Qbasic (vet ej om denna är aktuell).

    Lycka till!
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  5. #5
    Ok gubbs, jag provar. Tackar så länge!

  6. #6
    Wooow!! 150 kanaler!!! Tackar så mycket för hjälpen. Hur ofta uppdateras deras koder?

  7. #7
    Förr var det varje tisdag men nu har det hållt ett bra tag nu. Men om dom skulle byta nyckel igen snart så brukar de nya släppas relativt snabbt men Titanium filerna brukar vara lite halv sega..
    --> NOLLTOLERANS <--

  8. #8
    Hoppas de fortsätter så oxo, uppdatering, eller att halthalt hinner med att fixa fram koder.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

Liknande ämnen

  1. SVT HD till Viasat
    Av nex i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-25, 13:01
  2. Viasat AU, "baskort till Viasat guld"
    Av pa25182001 i forum Viasat
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-09-26, 21:56
  3. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2003-07-03, 12:07
  4. AU till viasat
    Av hara i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-28, 02:29
  5. [LÖST] hex-kod till viasat?
    Av Mr ramme i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-17, 16:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss