Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: USB + Platinum

  1. #1

    USB + Platinum

    Hejsan.
    Förtvivlad ägare av ett st platinum kort och en infinity USB brännare. Frågan är vilket program jag kan använda för att först och främst hitta brännaren samt att kunna bränna ett platinum kort.

  2. #2
    För det första, så lär det vara en infinity Phoenix USB brännare...

    Den skall du sätta i phoenixläget, och därefter kan du använda platinumcardprogger 112 för att progga ditt platinumkort...

  3. #3
    Sorry...

    phoenixläge 3.58Mhz skall du ställa brännaren i...

  4. #4
    För att hitta brännaren finns program här http://www.infinityusb.com/default.asp?show=download i detta program ställer du om till phoenixläge sedan gör du som "semlan" säger.
    Lycka till

  5. #5
    Tusen tack.

    Kan dock inte hitta version 1.12 hittar bara v. 1.10 och denna har inte stöd för USB brännare. Vart kan jag hitta v. 1.12

  6. #6
    mege

    Vilken comport körd din brännare på???, jag har testat platinum 109 på min USB Phoenix 3.5 brännare och det funkar hur bra som helst..

    Har du testat att ställa om din brännare med Omvandla USB-porten till seriell.zip på denna sida.

    http://www.satellitproffsen.com/defa...till%20seriell

  7. #7
    Bortse från förra meddelandet. Det jag hittade var titanium card progger 1.10. Något som heter platinumcardprogger hittar jag bara i version 1.06 och denna har inte stöd för USB.

  8. #8
    version 1.06...

    Skall funka den oxå...

    Välj rätt comport, conax, key21, Download keys, och sedan Burn conax, så skall kortet börja programeras...

    Jag förutsätter att du har din brännare i phoenixläge 3.58 och att du även har en serialkabel ansluten till din Infinity Phoenix Usb brännare från någon av datorns comportar...

  9. #9
    @mege

    Du har inte bekräftat att du har en Infinity USB Phoenix
    Har du inte phoenix är det kört.
    Den skall isåfall som tidigare sagts vara ansluten med både serie och usb sladdarna
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. Spice Platinum
    Av Babylon i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-22, 18:19
  2. Spice platinum .
    Av BRIAN2004 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-21, 10:59
  3. Platinum vs. M2
    Av Kroeger i forum Canal Digital
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-01-07, 13:40
  4. MII vs. Platinum
    Av Atrix i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-06, 09:28
  5. M2 <=> Platinum !
    Av csan i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-13, 16:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss