Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Nybörjarfrågor.

  1. #1

    Nybörjarfrågor.

    Hej.
    Jag är nästan helt novis i detta ämne ops: Jag undrar om det finns någon vänlig själ som kan ta sig tid ett tag.
    Jag har en tid läst det mesta på detta forum och snappat upp ett och annat, men förstår inte alla begrepp m.m.
    Hemma har jag en Boxer med piratkort (som naturligtvis inte fungerar längre), nu undrar jag vad ni föreslår för lösning om jag vill se så många kanaler som möjligt men betala så lite som möjligt.

    *Är det vettigt att skaffa parabol ??

    *Jag har läst om brännare, är det något man måste ha för att kunna ladda hem nya koder till piratkort.Funkar det så att man gör ett nytt kort varje gång kodningen ändras ?

    *Var kan man hitta svaren till frågor som dessa ?

    Tacksam för svar/ Carina

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    ja tycker att du ska köpa en parabol och en satellit mottagare.
    Nu funkar ju inte viasat längre så då är det canal digital som gäller det inebär ett m2 eller titanium. Fördelen med m2 är att filerna kommer mycket snabare en titanium. sedan måsste du ju ha något att bränna det här kortet med då rekomenderar ja infinity usb phoenix.

    obs du kan använda sök funktionen på sidan om du undrar vad någonting av vad ja har skrivit betyder
    Dreambox

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    man gör inte nya kort varje gång dom kodar om man laddar bara ner dom nya filerna och bränner om kortet :smile:

    m2 och titanium kostar väll runt femmhundra och canal digital kodar om cirka en gång på två veckor det skulle bli rätt dyrt då :smile:
    Dreambox

  4. #4
    Allt står ju som sagt i begrepp till vad du vill betala samt OM du nu finner det attraktivt och lönsamt med parabol.

    På de olika annonssidorna hittar du säkert ett passande paket. Sedan är det en fördel med programmerare, kort (i längden tjänar man på att skaffa ett M2 pga snabbheten för att få de nya filerna - DAGS DATUM!). Du programmerar alltså kortet varje gång kodbyte sker och det kommit koder till dessa.

    V*as*t funkar som sgat inte längre, men svenska, danska och norska TV3, TV8 samt andra kanaler som kör med v*aa**ess kan du kolla på om du köper en mottagare med både v*aa**ess (V*as*t) och C*n*x (C*n*l D*g*t*l).

    Hoppas du fått svar på frågorna du ställde..?
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  5. #5
    OK, tack för dina svar. Beträffande viasat, går det alltså inte att se deras kanaler pirat, är det av samma anledning som Boxer, d.v.s samma system ?

  6. #6
    C*mhem bytte system i dec -03, B*xer i slutet av april samt V*as*t för ett kort tag sedan. SÅ än går det inte att se mer än CD:s kanaler..

    B*xer och V*asat har INTE samma system.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    nej det är det inte viasat har bytt till nds (ett nytt krypterings system) boxer är ja inte så in satt i men det är kanske någon annan som kan förklara vad dom har bytt ops:
    Dreambox

  8. #8
    Lycka till Carina med vad du gör. Alltid kul och trevligt med fler kanaler till "rimligt" pris.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  9. #9
    Skaffade parabol, mottagare (force1155s), brännare(usb infinty), och kort(m2) i början av året. Dock så köpte jag mottagre och parabol beg. Anlitade en "tv-gubbe" till att sätta upp parabolen. För allt detta betalade jag 4000 kr. Guldkort hade jag sen tidigare då jag bodde hemma hos mor och far.

  10. #10
    När jag var sambo i hus fick vi betala dryga 5000:- med installation, parabol, LNB, Samsung VIA CI och AU-kort både för V*as*t och CD. Ironiskt nog var det ca en ynka månad förra året då CD släcktes ner totalt i maj och inte kom igång förrän i december - lagom som julklapp.

    Ganska hyffsat tyckte jag.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

Liknande ämnen

  1. Nybörjarfrågor
    Av Man United i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-09-19, 10:23
  2. Nybörjarfrågor
    Av dolby i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 22:43
  3. Nybörjarfrågor
    Av pelle_swe i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 07:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss