Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: TerraTec Cinergy 1200 DVB-C kort

  1. #1

    TerraTec Cinergy 1200 DVB-C kort

    Är det någon som vet om TerraTec Cinergy 1200 DVB-C kortet passar till Comhem http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=302290&cks=PRL?

    Går det att använda en MP 3.5 seriell programmerare som kortläsare för avkodning med ett orginalkort?

    /KabelKillen

  2. #2
    Efter vad jag hört fungerar det inte med ProgDVB än om det inte lösts mycket nyligen.
    Linux drivrutinerna som används till VDR är på väg att få stöd till det.
    Om jag skulle köpa ett budget-dvb-c så skulle jag nog satsa på ett TechnoTrend från dvbshop.net.

  3. #3

    Technotrend

    Jag såg på dvbshop.net att inga kort är ju jätte dyra! Är det Technotrend som gäller även om man inte vill ha budget kort?
    Så det fungerar att ha MP 3.5 som kortläsare?

  4. #4
    technotrend funkar perfekt i linux och med vdr med plugin går det att använda orginalkort i en MP 3.5...

  5. #5
    Ett Technotrend 2.1 som är full featured(mpeg2-avkodning och bilddekryptering) funkar perfekt till både till Windows med ProgDVB och linux med VDR. Ska du köra budgetkort som Technotrend 1.0 så verkar det vara VDR som gäller. Till budgetkortet krävs en vass dator, gissningsvis +1GHz. Någon med erfarenhet?

    Ska du sen koppla in ett kort-interface typ MP3.5 så har jag ingen aning om programvara till Windows. Till linux funkar det dock bra. Då kan man t ex köra en kass(billig) burk med linux som kortet är kopplat till och en Windowsdator med DVB-kortet i. Annars kan man ha en linuxdator som sköter hela jobbet.

    Undrar vad lagen säger om hembyggda boxar med phoenix-interface då man använder ett abonnemangskort. Det sunda förnuftet säger att det är lagligt så länge man betalar abonnemanget. Har dock sett folk på andra forum som resonerar annorlunda med motiveringen att det finns cam-modulerna är skyddade av copyright. Låter korkat i mina öron då abonnemangskortet borde generera intäckter till utvecklarna. Nån som har koll?

    Undrar även om någon har erfarenhet av hur uppdateringarna av abonnemangskorten sker. Utdateras kortet så att man behöver regelbundna uppdateringar, eller fortsätter de att fungera i all oändlighet? Hur fungerar det med dessa uppdateringar om man har en server? Går de att få igenom eller ej?

    Jeje lite OT men ändå =)

  6. #6
    Kortet behöver uppdateras då coh då. Man BORDE kunna få igenom dem. Kikar.

  7. #7

    Technotrend Premium 1100

    Citat Ursprungligen postat av madgunnar
    Ett Technotrend 2.1 som är full featured(mpeg2-avkodning och bilddekryptering) funkar perfekt till både till Windows med ProgDVB och linux med VDR.
    Är det 1100 korten som gäller nu? Det står att 2.1 inte tillverkas längre!

  8. #8

    Re: Technotrend Premium 1100

    Citat Ursprungligen postat av KabelKillen
    Är det 1100 korten som gäller nu? Det står att 2.1 inte tillverkas längre!
    Gissar att 1100-korten kan funka med ProgDVB. Det borde ju vara samma drivrutiner som till de gamla 2.1, kolla deras hemsida. Vågar dock inte lova att det funkar även om det är samma drivrutin.

    Med VDR vet jag inte hur läget är. Vet att det snackades om stöd i drivrutinerna för 1100 och att det mesta på kortet liknar de tidigare så om det inte finns stöd nu så kommer det nog inom kort.

  9. #9
    Hmm jag tänkte köpa ett sånt kort men nu blir ja tveksam.

    Hade inte tänkt klydda så mycket, har inte äns nån digitalbox.. jag skulle bara vilja se lite digitaltv på datorn, och då menar ja dom vanliga man har i Analoga utbudet...

    Men de verkar som man bara får in SVT1&2 och TV4 i bästa fall...

  10. #10
    För att få minst problem välj ett Technotrend/Hauppauge DVB kort. Det funkar alltid. Prismässigt så kostar ett budgetkort runt 1000 kr och ett full kort runt 2000 kr

Liknande ämnen

  1. Terratec cinergy 1200 DVB-C
    Av nelsing i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-15, 16:33
  2. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-10-25, 22:26
  3. Problem med MyTheatre och Cinergy 1200 DVB-C
    Av Bjerne Andersen i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 16:25
  4. CS med Terratec Cinergy 1200 DVB-C
    Av Henke77 i forum Com Hem
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 05:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss