Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: DVB via kabel tv - via datorn - kanaler?

  1. #1

    DVB via kabel tv - via datorn - kanaler?

    Funderar ifall det går att fixa betal kanaler via det markbundna nätet, om man skaffar ett digi tv kort till datorn?

    Borde ju i princip gå, eftersom de skickar ut bl.a. kanal plus, tv 1000, m.fl via det markbundna nätet.

    Vill inte skaffa en parabol...

    Har sökt en massa på nätet utan framgång!

  2. #2
    Ööööh??? Ser du nå TV1000 här?
    http://www.boxer.se/?page=842

    Och nej boxer är inte knäckt.

  3. #3
    Borde kanske leta mig till ett finskt forum eftersom jag bor i Finland, men finskan är inte speciellt bra...

    Här är det telefonbolaget som skickar ut bl.a. tv1000, discovery m.fl. via det markbundna nätet, som man får ifall man skaffar en digi-box med ett smartkort (via kortet får man de kanaler man betalat för förståss...)

    Tänkte om det kanske fanns nån software som kunde koda om kanalerna i datorn?

  4. #4
    Har ingen koll på dvb-t korten, men det borde finnas någon variant som har möjlighet att koppla till ett CI, alltså ett cam-interface, som du stoppar cam med smartcard i.

    Annars finns möjligheten att använda ett phoenix-interface till sitt smartcard vilket bara är ett seriellt interface. Det betyder att du får emulera cam-modulen i mjukvara, sånna program(softcam) finns till både windows och linux. Kan dock vara bra att kolla vilket kodningssystem som används så det inte är någon exotisk variant.

    Ytterligare en variant är att låta en softcam göra hela jobbet vilket en hel del av dem kan bara du har tillgång till rätt koder.

  5. #5
    hej vet ej om alla finska marksända sänder i conax men dom som gör det kör samma nyckel som till satelit (läst på 1 annat board) ock ska funka ivarjefall på c+ vet ej mer br:satattack

  6. #6
    om du skall titta på OnCable (netikka!) så behöver du ett dvb-c kort å det är conax de har som jag har förstått.
    När det gäller att kolla på dem "free" så vet jag inte hur det är med koderna....

    hauppauge har nåt dvb-c kort som stöder deras CI modul... som också passar till deras dvb-t & dvb-s (kolla modellen för stöd!)

    /mami
    VU+ Duo2 DVB-C + Twin DVB-S2 med OpenVix.
    Parabol: 1x Universal LNB + Rotor

  7. #7
    Låter invecklat dehär...
    Kanske säkrast att skaffa parabol?

  8. #8
    skulle jag också rekomendera :wink:
    jag bara väntar på mitt andra nexus-s kort + CI till den.
    bor du i finland så kan du hitta nått fynd på www.huuto.net
    jag hittade 2 för nån vecka sen båda med CI med....
    ett till en kompis å det andra till mig...

    å så skaffar du disecq motor till parabolen så kan du ta in massa sateliter å får mååånga kanaler... jag har inställt 4 sateliter med ca. 3600 kanaler men bara straxt över 50% man kan titta på!!! (radio inräknat..)
    inte för att man tittar på annat än CD utbud men man kan ju skryta :P

    sen kan man ju ta ned internet med det men har inte testat detta ännu.
    finns ett tillägg till progdvb (programmet som jag använder) som heter filegrabber å med det så kan du downloada det som andra downloadar via parabolen sin... det e ju typ 2mbit+ via parabolen så det kan nog komma en hel del snabbt, men du kan ju filtrera filerna så du inte får så mycket skräp...

    /mami
    VU+ Duo2 DVB-C + Twin DVB-S2 med OpenVix.
    Parabol: 1x Universal LNB + Rotor

Liknande ämnen

  1. Discovery kanaler canal digital kabel
    Av ruffrider i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-03-24, 16:20
  2. Canal+ kanaler fryser (kabel-tv)
    Av mhead i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 20:48
  3. Blanda kabel och marksända kanaler
    Av warre. i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-02, 11:44
  4. Canal Digital Kabel-TV och DVB-kort i datorn
    Av lasseo i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-09-15, 04:44
  5. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-09-27, 13:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss