Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Flera huvuden?

  1. #1

    Flera huvuden?

    Har idag en disk med 2 huvuden och en diseq switch.
    Jag har sett att det går att köpa huvuden och diseq switchar som fixar med 4 huvuden till en rimlig peng.
    Funkar det att köpa 2 huvuden till och en switch med 4 ingångar och hänga upp det på skålen?
    Kör idag på Sirius och Thor och vet inte riktigt hur man ska vrida och vända på skålen (om det behövs) för att få in flera satelliter eller om hållaren är vinklad på nåt vis så att den hittar dom själv.
    Är lite newbie fortfarande på detta ... har ju bott i lägenhet hela livet och aldrig behövt parabol hehe.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    hur stor är din parabol?
    ja har 65x75 och det funkar bra.

    kolla dom olika satellit positioner på http://www.lyngsat.com/ det är satra och hotbird som det är mässt kvalitet på så det är dom du ska kolla på.

    personligen tycker ja att det är onödigt att sätta dit två huvuden till sirius och thor duger på dom anndra är det typ bara arabiska och tyska kanaler
    men om du gillar sport och film kan det väll va värt det :smile:
    Dreambox

  3. #3
    Ja nä du har nog rätt, filmer dubbade på arabiska kanske inte är nån höjdare.
    Kanske är lite överkurs att hålla på och jaga fler kanaler :smile:
    Eller är det inte så att den som har mest kanaler när han dör vinner hehe

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    hehe jo det kanske ligger nånn ting i det men vi har väll ett tag till på åss eller vad säger ni :smile:
    Dreambox

  5. #5
    Det är ju helt beroende på var du bor. Brukar säga att i södra Sverige är det lugnt med 70-80 cm paraboler, medan Norra Sverige behöver större - uppemot 1 m för att få bra mottagning.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  6. #6
    Jo för fanken, hur roligt som helst att kolla på filmer frå typ "indien, Arab, Thai , osv.... även om man fattar nada. Om inget annat kan man surfa runt på ca 1000 fria kanaler med 4 LNB.
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

  7. #7
    Det är ju det så gör satellithobbyn så jävla roligt. Det är alla coola onödiga kanaler som man får. Satsa på en motoro en 1 meters parabol! :twisted:

    Dessutom är det inte bara en massa arabiska o Thai kanaler. Du har bl.a. tyska o franska kanaler i överflöd (är man någorlunda bildad så kanske man kan ettdera av språken, oui je parle francais!!) Jag brukar själv se på tv4 formel1 och när det blir reklam där så slår jag över på RTL fort som fan för att inte missa något. Du har bundesliga på ARD (tror jag) Ett antal musikkanaler osv. osv. jag kan fortsätta i all oändlighet.


    /soprano
    - Look! I'm Al Pacino from Scarface!
    - No you're not! You're Fredrik the idiot from Sweden.
    **Gary Busey till Fredrik Wikingsson efter en omgång Paintball.**

  8. #8
    Skulle gissa att min disk är 70-80 cm.
    Så det skulle funka att få in fler satelliter med 4 huvuden utan att vrida parabolen eller bör jag ha en motordriven?
    Musik kanaler är ju alltid intressant :smile:

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    jo sätt på två huvuden till så funkar det :wink:
    Dreambox

Liknande ämnen

  1. Canal digitals parabol med två huvuden
    Av lordarcane i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 08:10
  2. Bra LNB huvuden?
    Av NiQ i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-10-16, 10:04
  3. [LÖST] 1:an, 2:an, 3:an 8:an med flera funkar ej
    Av Wantheman i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-25, 12:25
  4. Flera LNB(än 4)
    Av bonerat i forum Övrigt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2003-12-02, 20:05

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss