Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Hotbird

  1. #1

    Hotbird

    Jag har en gammal parabol med ett lnb liggande i garaget. Det en liten parabol som man en gång fick av viasat när man tecknad abb.

    Nu tänkte jag prova att ställa den mot hotbird 13E. Är det någon som vet hur stark signalen är där och om det räcker med en sån här "mini"-parabol med en lnb?

    Visst finns där en del intressanta kanaler på hotbird?

    God Jul :wink:

  2. #2
    Det går brå med en litten parabol talrik men du får inte in hella utbudet.Är det analogt så fins det inte monga kanaler att titta på betre är på astra 19,2.

  3. #3
    Tack, nej inte analogt såklart. Jag har den fantastiska Deltasat-mottagaren.
    Vet du vilka delar av utbudet man får in.. (om vi antar att jag har rätt avkodningsutrustning)?

  4. #4
    Du kan ta in några av Sky Italis ytbud Tps Multivision och några till.

  5. #5
    Tack för era svar.
    Vill bara få bekräftat att jag förstått det hela rätt nu...
    Alltså storleken på tallriken sätter inte begränsningar för vilka kanaler jag får in från hotbird utan det är min avkodningsutrustning?
    För det är det min fråga går ut på.. kan jag få en bra signal från hotbird med min "mini"-parabol?

  6. #6
    Hur liten är "mini"?

    Kollar man footprint så ska det fungera med en 45cm i nästan hela Sverige http://www.kvh.com/footprint/index.asp

    Sen hänger det på att du har fri sikt och inget som stör
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #7
    Tack T-bird för länken. Tror det kan vara en 45 cm jag har. Inte mindre iaf. Bara till att klättra upp på taket och prova då.

Liknande ämnen

  1. Hotbird 8...
    Av trollhattan i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 10:38
  2. hotbird
    Av halda i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-07-18, 15:36
  3. hotbird & cd
    Av el guapo i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-28, 19:07
  4. ART på hotbird
    Av cl1 i forum Övrigt
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2005-06-17, 16:05
  5. Hotbird
    Av uffjikea i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-27, 23:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss