Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: CD med Dreambox - behövs kort ändå?

  1. #1

    CD med Dreambox - behövs kort ändå?

    Kanske en dum fråga, men finns det nån programvara man kan köra i en Dreambox och på så sätt slippa ha ett kort för CD? :smile:

  2. #2
    vad jag har förstått så om du har en kompis med CD kort så kan han dela ut sitt kort till dig via nätverk så slipper du kort. annars borde det väl finnas någon softcam som du kan slänga in nycklarna i när de är publika.

  3. #3
    Någon måste ha ett fullt abonnemang på Viasat eller CD för att kunna dela ut det. Man kan vara 12 st på ett kort med vanligt bredband och fast IP. Fast IP ordnar man gratis via DNS server typ dynDNS eller någon annan så att t ex kussemurra.dyndns.com alltid pekar på din senaste dynamiska IP du fått från din provider.
    Viasat GULD 299 sek fullsmockat / 12 = typ 25 sek per månad. Räknar man 12:e delar på båda systemen så kostar det inte mera per år vad lägger ner på brännare och M-II kort men får se på sina favoritprogram när man önskar. Man är alltså inte i händerna på någon typ som uppdaterar i mån om tid & lust så att det drabbar dej. Ändrar CD sin kod varje dag blir det myrorornas krig forever med systemet som det ser ut nu och vem har lust med det. M-II gruppen håller på att flippa ur, de borde dela med sin till andra som kan leverera autouppdaterande kort eller på något annat sätt göra det bättre.
    Skall man ändå byta box så byt till en dreambox DM7000S minst och man slipper avbrott och trassel. Jag är så less på M-II att jag kan kräkas, kräkas, kräkas ... lixom.

  4. #4
    Och jag är fanatsikt less på Dreamboxen... :? Kör med nycklar till CD i den, enb. mjukvara, och de kommer inte alltid ut när jag vill se på CD. Oftast dagar/veckor efter MII.

    Bristande kunskap i ämnet Dreambox? Jooo, men det pratas inte högt om HUR man gör för att få skiten att fungera på något annat sätt. :evil:

    Någon som fattar Dreambox? Någon som känner till HUR jag ska göra med den för att få se CD, utan cardsharing? Någon som känner till hur Dreambox och NDS Videogard ska funka? Vägrar pröjsa... ops:

    Drömmer "nästan" om ett MII-kort... :shock:

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av geckoid
    Och jag är fanatsikt less på Dreamboxen... :? Kör med nycklar till CD i den, enb. mjukvara, och de kommer inte alltid ut när jag vill se på CD. Oftast dagar/veckor efter MII.

    Bristande kunskap i ämnet Dreambox? Jooo, men det pratas inte högt om HUR man gör för att få skiten att fungera på något annat sätt. :evil:

    Någon som fattar Dreambox? Någon som känner till HUR jag ska göra med den för att få se CD, utan cardsharing? Någon som känner till hur Dreambox och NDS Videogard ska funka? Vägrar pröjsa... ops:

    Drömmer "nästan" om ett MII-kort... :shock:
    Vill du ha en box som kanalerna funkar på hela tiden så är dreamboxen fel val för, den boxen är mer för dom som har detta som hobby.
    För mej går det mer tid åt att testa nya IMG´s och plugins än att titta på tv.

    Vill du kunna se CD för koderna kommer så är det M2 eller CS som gäller.

    vill du kunna se viasat så är der CS eller abonemang som gäller.

  6. #6
    Där jag bort har ett gäng just börjat med cardsharing. Har ju 100mbit inom samhället så det är inga som helst problem. Dock känner jag inte de som ska köra nu, men jag känner en som kanske hoppar på det senare.

    De skulle i alla fall testköra lite snart och se hur det fungerar. Men det är ju väldigt lockande då man har möjligheten.

    Men det krävs väl fortfarande en parabol för varje person?

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av altair4
    Där jag bort har ett gäng just börjat med cardsharing. Har ju 100mbit inom samhället så det är inga som helst problem. Dock känner jag inte de som ska köra nu, men jag känner en som kanske hoppar på det senare.

    De skulle i alla fall testköra lite snart och se hur det fungerar. Men det är ju väldigt lockande då man har möjligheten.

    Men det krävs väl fortfarande en parabol för varje person?
    Helt rätt varje person måste ha egin paranbol.

  8. #8
    Jämför nu rätt saker!
    Kortdelning kräver att någon har ett originalkort och det fungerar UTMÄRKT!
    Den som klassar ner på det vet inte vad man talar om eller hittar inte ens AV/PÅ knappen på sin dator. Kompetensen är lixom olika och ibland så att man baxnar. "Behöver man parabol ... förstår ni ...!"
    Flashad CD på en dreambox är väl inget att ha, då använder man ju dreamboxen fel! Då passar vilken jävla mottagare som helst till ett M-II kort.

  9. #9
    Kan då någon som VET nånting, förklara hur man bäst använder sin Dreambox för att se t.ex. CD, om inte cardsharing är aktuellt. Och nej, jag tänker inte gynna CD med pengar...

    Som det är nu så funkar CD i snitt 2 dagar av 10, typ. Jag lägger in publika nycklar manuellt när de finns.

    De forum för Dreambox som jag hittat kräver att man har civilingenjörsexamen, minst, för att ens starta skiten. Det snackas om magic-cam, emu, plugin och en massa mumbojumbo, men inte en enda begriplig instruktion HUR man gör, eller vad de olika begreppen egentligen betyder...

    Har t.ex. inte en susning om hur man ens använder kort i boxen, eller varför de flesta imagefiler vägrar fungera, de låser bara boxen så att man måste köra en nollställning via serieporten.

    Jättefin multimediamaskin att ha i vardagsrummet för att lyssna på musik med, eller för att spela in tv till hårddisken. Men utan en vettig manual, menyer på tyska och ett jäkla hysh-hysh om det mindre tillåtna så känns det som att en Taiwanesisk skit-box och ett MII-kort är nästa sak på önskelistan till tomten.

    God jul på er BTW...

  10. #10
    http://klona.4t.com/ är en bra sida att börja på när man skaffat DB även http://www.dreambox.net.au/tutorials.php

Liknande ämnen

  1. Nytt kort - Behövs aktivering?
    Av umbro i forum Com Hem
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-03-01, 22:33
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-06, 19:14
  3. behövs en Dreambox 500c?
    Av BrockLanders i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-08-02, 08:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss