Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Nu är jag inte ensam

  1. #1

    Nu är jag inte ensam

    Roligt att se att det är mer än jag som inte kan titta på CD :wink:
    Fast ni har ju bara ett problem för min parabol ligger på marken. Den jävla parabol gubben skulle komma till mig i onsdags och sätta upp den men inte gjorde han det, sen var det i dag han skulle komma så ringer han mig i dag och säger att det gick ej utan att jag får kontakta nån annan. Så nu får jag väl trösta mig med att jag inte kunde se Man U- Liverpool ändå. Att tillägga innan det kommer typ "sätt upp den själv osv" så måste jag ha så mycket nya prylar att jag tänkte ta det på min försäkring eftersom hela skiten blåste ner i lördags. Men jag får väl ut och handla på måndag då.[/img]

  2. #2
    kör en satfinder så kan du iaf ställa in den då du har satt upp den....
    har jag gjort å så lär man ju sig lite på samma gång
    bara man hittar rätt satelit, sist blev det thor nät jag skulle ha sirus men det kom man ju snabbt underfun med då det inte hittade nån kanal...

    tycker nog den skulle ha klarat sig fast den blåst ner!!!
    har de testat så du vet att lnb:n är sönder då?
    rekomenderar att du försöker skruva upp den igen å stadigare :P

    /mami
    VU+ Duo2 DVB-C + Twin DVB-S2 med OpenVix.
    Parabol: 1x Universal LNB + Rotor

  3. #3
    förra året när det blåste så in i he***te även här uppåt i landet så blåste min tallrik ner och blev skev även om den inte ser skev ut, men blilden blev riktigt kass efteråt och en del kanaler gick inte att få in alls. Det bröt sönder "armarna" som håller upp lnb:erna också, men dom var inte alls dyra att köpa nya har jag för mig.

    Skevheten har jag rätat ut genom att borra och gänga i bultar här och där i tallriken, och sen dragit ett spindelnät av najtråd till stolpen som den sitter i. Det rätade ut den rätt bra, fast man får spänna efter trådarna då och då. ;-)
    Nollvision i skogen

  4. #4
    Hur jävla svårt är det upp med tallriken och snurra.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av cichlidae
    förra året när det blåste så in i he***te även här uppåt i landet så blåste min tallrik ner och blev skev även om den inte ser skev ut, men blilden blev riktigt kass efteråt och en del kanaler gick inte att få in alls. Det bröt sönder "armarna" som håller upp lnb:erna också, men dom var inte alls dyra att köpa nya har jag för mig.

    Skevheten har jag rätat ut genom att borra och gänga i bultar här och där i tallriken, och sen dragit ett spindelnät av najtråd till stolpen som den sitter i. Det rätade ut den rätt bra, fast man får spänna efter trådarna då och då. ;-)
    Allvarligt hur snål är du en ny parabol kostar ju inget köp bara en ny ffs :wink:

  6. #6
    Äh, den funkar ju.
    Nollvision i skogen

  7. #7
    Tallriken är skev, takfästet är trasigt kabeln har gått av 1 st lnb är trasig.
    men som sagt snålheten kanske bedrar viheten i detta fall och som sagt va så är det jag som åker och köper nya grejer i morgon.

Liknande ämnen

  1. Är jag ensam om detta?
    Av glenning i forum Canal Digital
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2005-01-21, 15:27
  2. [LÖST] Sorry..tänkte inte på att det inte gick att lägga in en fil
    Av Lennart69 i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-20, 17:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss