Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Första bil...försäkring

  1. #1

    Första bil...försäkring

    Har då fått min första bil , och undrar lite ang.försäkring

    De är en Alfa Romeo 75 3.0A V6 - 1988

    har sökt lite hos olika bolag och får en årskostnad på cirka 20.000 kr , nån som har nåt tips på hur man kan få ner den kanske nån typ av föräkring för äldre bilar/klassiker/veteran??


    Alla tips mottages

  2. #2
    Har du hört med Aktsam? 077-131 10 00
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

  3. #3
    Försäkrings bolag är grisar... Dom lägger extra höga premier på gamla bilar, eftersom dom har för sig att dom kostar mer att reparera... Min gamla Audi 80 -87 kostade 5000-7500 spänn om året i helförsäkring, beroende på bolag... Och då har jag 19 skadefria år... Sjukt...

    Hade jag haft en nyare bil, en -00 eller nåt hade detn kostat runt hälften...

    Tror att det billigaste för dig är bilsports specialförsäkrinar...

  4. #4
    De beror ju lite på hur gammal du är. Är du under 24 så är de grymt mycket dyrare. Testa att försäkra bilen på typ pappa eller mamma/mormor eller morfar eller liknande.

    Är du över 24 så har IF bra priser. Dom har billigare om ingen uncer 24 kör bilen. Värt att kolla upp

  5. #5
    tack för alla tips , jag tar försäkrng på farsan så kommer vi undan med 5000/år !


  6. #6
    tänk då på att bilen måste stå på din pappa
    **** kom ihåg, google är din vän ****

  7. #7
    nej de behöver den inte enl. trygg hansa

  8. #8
    egendomligt då har dom ändrat det nyligen
    **** kom ihåg, google är din vän ****

  9. #9
    bilen och försäkringstagaren måste stå på samma person annars kommer en premie från trafikföreningen och den är inte billig!
    prova ett bolag som heter tennant tel 08-54476600

  10. #10
    Det är mycket underligt om inte ägaren har försäkringsplikt. Så har det varit så jag skulle inte lita blint på en slav i telefon som du har pratat med.
    Har denna slav fel(vilket jag tror) kommer du att få betala till trafikförsäkringsföreningen och de upphäver inte (de dyra)avgifterna för att en dum slav sade och gjorde fel i telefon.

    Kontrollera en gång till.
    Auktoriserad julmusttestare.

Liknande ämnen

  1. Första foruminlägget?
    Av Snouser i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-26, 20:39
  2. Min första fråga
    Av surfray i forum Viasat
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-05-08, 16:07
  3. Första gången
    Av triax i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-20, 11:40
  4. Första gången!!
    Av Herkiz i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-02-18, 21:27
  5. Första gången
    Av twang i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-24, 14:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss