Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Avbilda ett kort?

  1. #1

    Avbilda ett kort?

    Som novis på dessa olika kort som förekommer och då framför allt originalkorten så har jag en hyfsat enker fråga med ett förmodligen komplicerat svar.

    Vad jag förstår så innhåller dessa kort en processor och ett form av RAM minne..typ en vanlig dator för att förenkla det något...eller?

    Om det nu är så kan man inte läsa bit för bit från dessa orginalkort och avspegla på ett annat kort? Typ som att duplicera en DVD. Läs första biten till den sista.

    Jag förstår att det finns en hake i det naturligtvis, men i så fall vad?

    Kan någon som är lite mera insatt föklara för en novis som mig. Själv har jag pysslat en del med programmering men inte med dessa grejer som ni säkert förstår.

    Jag återkommer säkert med följdfrågor. Skulle bara vilja veta lite mer vad som döljer sig under huven.

    Tack på förhand

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    Hur hade du tänkt man skulle läsa varje bit???

  3. #3
    Ja eller varje byte då om du hakar dig på det :wink:

    Eftersom jag inte känner till något om dessa kort så är jag säkert ute på djupt vatten men förklara gärna hur dessa kort fungerar teoretiskt sett. Kanske finns det en länk till en specifikation om korten osv.

    Tack

  4. #4
    Betänk att korten är konstruerade med ett huvudsyfte, att vara så säkra som det överhuvud taget går.

    Besök Atmel och läs om AT90SC6464 familjens egenskaper, http://www.atmel.com/products/SecureAVR/
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 12:00
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-12-23, 00:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss