Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: astra och hotbird

  1. #1

    astra och hotbird

    Om man har en Strong SRT 8700 och vill se på kanalerna på astra och hotbird vad behöver jag då?
    4 huvuden om jag även vill kunna se cd i framtiden.
    Moduler,större tallrik,kort mm? :lol:

  2. #2
    Jag är inte bevandrad på Strong boxarna men om det sitter en conax modul i den kan du använda bb aio 6in1 filer på ett silverkort för bla viacces och seca på hotbird-astra.
    Sätt upp två extra huvuden bredvid sirius och thorhuvudena exempelvis från från Biltema där du också hittar switch för 4 lnb billigt så är det grejat.
    Enkelt och smidigt....om våren men det ska nog gå.
    Filer till silverkort hittar du på S*t-key.o*g

    Ha de´

  3. #3
    Jag har en strong 8700 och idag vred jag parabolen mot hotbird. Totalt fiasko. När man gör kanalsökning hittar strongen 4 kanaler !!! Det hjälpte inte att söka manuellt mha info från lyngsat (frekv m.m.).

  4. #4
    Strongen er veldig sær med kort.... TMB funker ikke, jeg har ikke fått bbaio på silver card til å gå, det som virker var Conax på M-II og ConaxTitanium.
    Har fått ja til svar på om Titancard vil virke, men har ikke prøvd selv.

    Når du søker på Hotbird og Astra, pass på at du har satt opp riktig LNB komfigurasjon, og velg Søk og alle satelitter når du søker.
    Det er også veldig viktig at antennen er justert så godt som mulig. Strongen krever også bra signal, på Hotbird MÅ du ha over 60% for at det skal bli bra.

  5. #5
    Strong och Titancard funkar på Thor. Det vet jag. Men jag har inte testat på Hotbird eller någonannan sat.
    Lycka till

  6. #6
    det funkar hyfsat. av sökning 27500,22500 ,26000 ,28000,24500,29900.så plockar du in de flesta på både astra,hotbird. 28,2 så får du in de fria från sky och en del annast. reality
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

Liknande ämnen

  1. Astra hotbird?
    Av sabbe i forum Övrigt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-06-25, 22:47
  2. ASTRA & HOTBIRD
    Av bajen i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-09-19, 18:51
  3. ASTRA & HOTBIRD
    Av bajen i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-06-16, 20:23
  4. HOTBIRD 13.0E och ASTRA 19.2E
    Av Patrik.E i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-29, 22:48
  5. Astra och hotbird
    Av pnilz i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-15, 15:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss