Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: combo boxen kopplas till kortet

  1. #1

    combo boxen kopplas till kortet

    !

    Canal Digital tar nästa steg i kampen mot piratverksamhet!


    Canal Digital har historiskt sett varit skonade från ett utbrett pirateri av våra produkter. För att hålla den höga säkerheten även i fortsättningen kommer våra ComboBoxar kopplas till Digital-TV-kortet.

    Vad innebär Kopplingen?
    I klartext betyder kopplingen att varje ComboBox kopplas till det digital-TV-kort som boxen levereras med. Detta gör att digital-TV-kortet endast fungerar till den ComboBoxen som kunden har hemma.
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

  2. #2
    Spidde
    Gäst
    Hmm var kommer denna info ifrån?

    När jag pratade med cd förra veckan skulle inte det bli någon koppling till speciella boxar.

  3. #3
    Granen min fick CD abonemag i går och ComboBoxen på köpet . han satte kortet i Samsung fonkade perfekt inåm 5 minuter
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  4. #4
    infon är hämtad på st..-st..- att koppla ihop korten med boxarna är ett bra sätt att stoppa piratkort. men det kommer nog att lösa sig när den tiden kommer. nuväntar vi på filer,kort som funkar ni behöver inte gå över ån för det kommer hit
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

  5. #5
    Spidde
    Gäst
    Jag fick mitt kort och komboboxen för en månad sedan. Kortet funkar kanonbra i min force

  6. #6
    Samma för mig, funkar kanon i min Samsung

  7. #7
    Dom ska snart låsa kortet med boxen. Tror det va sista April dom skulle börja med det. För pappa va in på Expert och tog något erbjudande med CD och då sa försäljarn att dom snart skulle börja låsa kortet med boxen.

  8. #8
    Om CD låser korten till en enstaka box lär det bli liv i luckan. Själv har jag en box i stan och en annan i stugan och CD kan aldrig kräva att jag skall ha två abbonnemang för att se deras kanaler.
    Vi är säkert väldigt många i samma situation så det lär bli åtskilliga dubbletter att dela ut om det blir verklighet med låsning.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    144
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av PePe
    Om CD låser korten till en enstaka box lär det bli liv i luckan. Själv har jag en box i stan och en annan i stugan och CD kan aldrig kräva att jag skall ha två abbonnemang för att se deras kanaler.
    Vi är säkert väldigt många i samma situation så det lär bli åtskilliga dubbletter att dela ut om det blir verklighet med låsning.
    Du kan köpa tvillingkort till sommarstugan för en hundring extra i månaden.

    CD lockar boxarna till korten 1 Maj sägs det internt, tvillingkort för 100:-/mån kommer erbjudas, dock kommer även tvillingkorten lockas till då den andra mottagaren.

  10. #10
    Spidde
    Gäst
    Jag ringde cd å frågade om just detta för ca 2 -3veckor sedan. Om man kunde ta kortet med sig till stugan nu och i framtiden. Svaret blev ja.
    Så jag tvivlar på detta att dom låser till enstaka mottagare

Liknande ämnen

  1. Ta med Kortet/boxen?
    Av Potata i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-10-21, 19:38
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 16:40
  3. [LÖST] Får ej till kortet !
    Av stiga i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-10-19, 10:50
  4. [LÖST] Nybörjare: boxen hittar ej kortet
    Av apan2 i forum Viasat
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-08-13, 14:47
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 13:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss