Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: koppla 2 mottagare

  1. #1

    koppla 2 mottagare

    Jag har en Thomsson DSI 35TH och en combobox går det att bygla över från den ena till den andra dvs kan jag koppla i hop comboboxen med thomson boxen ? problemet är bara att combo står i vardagsrummet o thomson i sovrummet. finns det nån lösning förutom att skaffa en trådlös sändare i mellan.

  2. #2
    Är det ingen som har en lösning ??

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    vad sägs om en kabel :wink: :P
    Dreambox

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av reecord
    vad sägs om en kabel :wink: :P
    Jo så långt är jag med men sen då.....

  5. #5
    vad menar du med "koppla ihop"?
    Ett kort till 2 boxar eller..? Isåfall så får du börja plugga på om cardshare
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #6
    Jag vill kunna se tv3 på comboboxen som står i vardagsrummet , därför undrar jag om det går att koppla i hop thomson boxen med combo dvs köra tv3 via combo . hoppas att ni fattar vad jag menar.

  7. #7
    Förstår inte hur du tänkt att combon skulle kunna göra någon nytta för att lösa det, den är ju en conaxbox?

    Varför inte använda trådlöst?
    Annars måste du dra sladd från Thomson till TVn i vardagsrumet utan att blanda in combon.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  8. #8
    comboboxen e ju markbox oxå, du ska ha vanlig antennsladd till den andra boxen, du kan grena den vid ingången från den första men det kan bli en sämre insignal till båda så du kanske får förstärka signalen, sen får du sätta i en ca modul i combon för viacess, sen ska det nog funka. och ett kort oxå för (marksänd)

Liknande ämnen

  1. Koppla in en USB hub i Dreamboxen
    Av Kelle i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 20:30
  2. Koppla ihop 2 mottagare, HJÄLP!
    Av mmmvvv i forum Övriga mottagare
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-10-16, 15:07
  3. Hur ska jag koppla?
    Av korden i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-20, 20:15
  4. Koppla ihop två mottagare?
    Av limo i forum Övriga mottagare
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-12-14, 11:15
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-03, 09:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss