Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Lättaste sättet att få in hotbird?!?

  1. #1

    Lättaste sättet att få in hotbird?!?

    Hej!
    Jag har en helt vanlig CanalDigital-parabol med 2 huvuden som är inställd på dom sateliterna det brukar vara (tohr?, sirius?)
    Vad jag undrar är hur jag lättast vrider den för att få in hotbird på någon av huvudena...
    Tacksam för svar!

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    det är helt änkelt att vrida parabolen till 13 grader öst (hotbird) eller om det finns hågon sidmatnings fässten att köpa annars kan du göra ett själv så att du får in tex hotbird, astra, sirius och thor sammtidigt :wink:
    Dreambox

  3. #3
    vrid den rakt i söder,om du har tillgång till en analog mottagare så använd den tror det finns nån av raikanalerna kvar där..eller använd signalmätare så om du har på thor t ex så är det första starka signalen från thor och du vrider parabolen mot öster så om du är bakom parabolen blir det mot vänster hand du vrider den..kan tänkas att du måste ställa om tiltvinkeln lite..så brukar jag göra iaf när jag installerar paraboler...och jag kör utan switchen inkopplad för att undvika felsignaler som kan uppkomma annars...Ska du ha in både hot bird och astra så ställ in hot birden på thorhuvudet så får du astra direkt...
    mvh
    Rocky

Liknande ämnen

  1. Säkraste sättet med Dreambox?
    Av Kactus i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-10-18, 19:21
  2. Vad är det lättaste sättet?
    Av Ascent i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 22:04
  3. Billigaste sättet?
    Av Ess_Ell i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-26, 18:31
  4. Bästa sättet att skaffa CNN ???
    Av phalexbu i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-02-16, 14:12
  5. just nu enda sättet.
    Av _age_ i forum Com Hem
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2004-05-24, 22:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss