Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Formatera en laptop (acer)

  1. #1

    Formatera en laptop (acer)

    Vad gör jag för fel?? kommer till 99% så säger den att disken eller cd'n är skadad .. fattar nada.. är det skillnad på att formatera en bärbar mot en stationär dator?
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

  2. #2
    Nej det är ingen skillnad! Ska du bara formatera eller ska du formatera och installera om Windows?

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Låter som något allvarligt fel på disken (bootspåren). Dags att öppna lädret & köpa en ny disk.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4
    Gnäller den när du formaterar eller när den kopierar filer? Om det händer under formateringen borde den inte föreslå att skivan kan va kass tycker jag.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  5. #5
    Under formateringen händer det, när den kommer till 99% - 100% så säger den det, disken eller cd är kanske skadad. Skall prova idag igen med en annan xp skiva.
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

  6. #6
    Edit-
    Aha... läste inlägget ovan, kan du inte starta skivan i reparationsläge? Då kommer man till en DOS promt, har för mig FORMAT finns med där, inte säker! Skriv bara format c:, finns den inte där så fixa en diskett och lägg in någon boot disk från www.bootdisk.com och formatera från en sådan!

    Det bör funka.

  7. #7
    Jag tog bort partionen, och valde sedan en långsam formatering i NTFS, fasicken hörde från en polare att Compaq la en del av bioset på HD'n hoppas inte att Acer har gjort likadant för då är det lagom kört .
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

  8. #8
    Det kan jag inte tänka mig att dom gör!
    Vad är det för märke på hårddisken! Vissa tillverkare har ett raparations program för hårddiskar! Kolla upp det! Kan spara många kronor då! =)

  9. #9
    Om du tog bort partitionen så måste du skapa en ny innan formateringen
    men det har du väl gjort?

  10. #10
    formaterar med hjälp av installattionsprogrammet (dvs genom att boota från XP-skivan). Funkar Ej, kommer till 100% så får jag svaret "fel på disk"

    Jag får prova att plugga in disken till en annan dator (som även den kör Win XP och formatera genom Windows)

    Tack iaf för råden jag har fått.
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

Liknande ämnen

  1. Formatera Hårddisk
    Av atlas776 i forum AzBox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-06-29, 09:37
  2. Acer bärbar?
    Av Nicepoz i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-12, 21:14
  3. gps acer n35
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 16:00
  4. formatera!
    Av Megaman i forum Övrigt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-03-31, 15:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss