Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: combo box c digital

  1. #1

    combo box c digital

    Har en canal digital combo mottagare och har problem med att söka in kanaler för viasat.
    Den hittar inga kanaler på sirius satelliten.
    Hade innan en viasat mottagare på samma kabel men hade då inga problem med att ha båda satelliterna.
    Combo mottagaren följde med ett paket med bara ett huvud.
    Har provat med inställningarna på lnb på menyn men får inget grepp om vad som är fel.
    Kanalerna på thor fungerar bra.
    Har en 80 cm. parabol med 2 st huvuden,kan man montera denna med 4 huvuden och få bild från fler satelliter?
    Bor norr om ö-vik.... :bh:

  2. #2
    combo boxen funkar endast på CD.vill du se viasat så skaffa abb,thombson boxen funkar riktigt bra på flera satelliter. du kan se alla fria på astra-hotbird.m.v.h.reidar
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

  3. #3
    comboboxen fungerar alldelles utmärkt på alla satteliter...

  4. #4
    Går det eller går det inte?
    Om det går ,kanman få lite tips på vad som kan vara fel?
    Hade en annan mottagare på samma kabel förut o den gick bra på både viasat o canal digital.
    Jag menar inte att jag skall kunna köra NDS systemet på combo mottagaren men jag skulle gärna se att jag åtminstone kan få kanalerna på sirius på någon kanallista.
    Eller är det omöjligt????

  5. #5
    Det går, jag har provat det och den orkar bättre än min gamla Nokia 9802 då den klarar svagare signaler.

    Då jag inte vet vad du gjort vore det förmätet av mig att tala om vad du gjort fel, men börja med gå in och lagra Sirius på rätt DiSEqC innan du går in på kanalsökning, det är nog det enda jag kan tänka mig kan vara fel. Ett tips är att du går in och lägger in TP manuellt i kanalsökning så att boxen snappar upp även lite svagare kanaler.

    Nu kör jag Hotbird,Astra 1 samt Astra 2 och den går klockrent (inklusive BBC på Astra 2)

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av chains
    Går det eller går det inte?
    Om det går ,kanman få lite tips på vad som kan vara fel?
    Hade en annan mottagare på samma kabel förut o den gick bra på både viasat o canal digital.
    Jag menar inte att jag skall kunna köra NDS systemet på combo mottagaren men jag skulle gärna se att jag åtminstone kan få kanalerna på sirius på någon kanallista.
    Eller är det omöjligt????
    Om du skall få det att fungera behöver du ett orginalkort från viasat + en modul som kan emulera NDS + ett boxid från en box som kortet redan är knutet till
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #7
    Tack för hjälpen , skall prova igen senare. :P

  8. #8
    Jag har också en combobox och om jag fattat din fråga rätt gällde det om man kunde få in kanalerna på Sirius. På min box funkar det och söka in kanalerna men det går inte att titta utan abb.

  9. #9
    Hej har fått koll på att det är dålig mottagning på via huvvet.
    Det visar bara 6-7 % på mottagning kvalite så det blir till att justera parabolen lite.
    Konstigt bara att Thomson som jag hade förut klarade det utan problem.
    Kanske comboboxen är känsligare?
    Tack för hjälpen iallafall :wink:

Liknande ämnen

  1. canal digital combo cdc-7000ST
    Av gollen i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 18:29
  2. 5.1 sound from combo box
    Av bodge i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 23:13
  3. Combo vs Samsung 9500EM VIA
    Av mmmvvv i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-04-07, 19:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss