Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Länge sedan nu men nu kommer lite nytt...

  1. #1

    Länge sedan nu men nu kommer lite nytt...

    Boxer har nu godkänt Philips TV 28" och 32" DW6559 vilket innebär att det inom kort kommer att finnas vanliga CRT-apparater med inbyggda boxar i handeln.

    Just nu ligger också nya mjukvarar till Nokia 212 och Humax-boxen i luften, ny mjukvara till Nokia 112 kommer troligen nästa vecka.


    Humax VA-Fox T - v. 1.00.04

    Skylten med att du saknar behörighet på okrypterade kanaler skall vara åtgärdad

    Nokia 212T - v. 1.3.17

    Boxen startar upp i alla kanaler listan vid ominstallation.
    Åtgärd för att undvika svart bild i vissa fall tillsammans med AC-3
    Automatisk kanaluppdatering i standby
    Åtgärda uppdatering av interna klockan i standby sommartid/vintertid
    Åtgärda knäppande/sprakande ljud i samband med AC-3 ljud. (buffer underflow)
    Åtgäda problem med DVB subtitling
    Åtgäda problem med kommunikationen med programkortet i vissa lägen

  2. #2
    Nej dra på trissor, en uppdatering till 112T?
    Nokia hävdade att en sådan skulle komma, för 1 år sedan. Tänk va snabba dom är :lol:

    Tack för infon, alltid kul med någon som faktiskt vet.

  3. #3
    Hej, Kan man ladda ner dom nya uppdateringarna från nokia? En utav mina två nokia 212T har tappat all info sedan den var med i husbilen i england! När jag försöker söka efter nya uppdateringar så finns det inga. Så jag prövade att koppla boxen till datorn och det gick ju bra, och då tänkte jag att man kan uppdatera själv via datorn!!! Annars är ju boxen helt körd!

  4. #4
    Min 212 hittar heller inga uppdateringar, så det är nog inget fel på boxen. Kanske kommer uppdateringen snart..
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  5. #5

    Från vilka sändare distribueras nya 212T SW?

    Min 212T hittar ej ännu någon ny SW. Vilka sändare distribuerar denna idag?

  6. #6
    Den finns på alla storsändare över hela sverige men på grund av att den utlöste en av buggarna den skulle korrigera (att boxen startar upp i Fri-Tv läget) blev den återkallad och försenad något. Den bör ligga ute nu, och en uppdatering eller ominstallation av boxen borde räcka för att få ner den. Annars slår ni ju bara en pling till Boxer, väntar i telefonkön i 45 min och får veta hur ni går till väga.


    /Johan, som kör Samsung :P

  7. #7
    Jag sitter så jag kommer åt sändarna vid Norrköping och Västervik med samma signalstyrka.

    Min box hittade ingen ny mjukvara. Men det jag vill få fixat finns ju inte i beskrivningen så jag bryr mig inte så mycket. Min 212T får för sig att sätta på sig själv rätt ofta, så det blir att stänga av TV'n på knappen för att inte TV'n ska vakna av scartsignalen.

    Är det någon annan som har samma fenomen? Den kan sätta på sig allt mellan efter 5 minuter till efter 5 timmar, verkar vara slumpen som styr. Men vanligast är nog att den går igång kanske 5-15 minuter efter man stängt av den.

    Från det ena till det andra...jag fick in en tyst radiokanal. P0001 eller nåt sånt. Har man planer på att skicka ut radio också?
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  8. #8
    Nu när jag satte på min 212T så gick han direkt igång med att leta programvara. Efter sökningen fick jag meddelande om att det fanns en mjukvara att ladda ner och jag ombads till slut att rycka strömkabeln.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  9. #9
    Det kommer inte sändas radio (DAB) i det digitala marknätet före 2008 iaf, däremot finns testsändningar på vissa orter i dagsläget...

  10. #10
    1.1.4 för 112T ligger ute.

Liknande ämnen

  1. Lite nytt på p2p streaming fronten
    Av Ripleyonline i forum Övrigt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 15:24
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-30, 11:40
  3. m2 kommer lite efter midnatt enligt brian (nm)
    Av bula78 i forum Canal Digital
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-04-07, 00:22
  4. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-03-03, 13:54
  5. Hur länge kommer det att fungera??
    Av spektraz i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-27, 11:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss