Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Frågor om erbjudande

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    323
    Tackad
    1 gånger

    Frågor om erbjudande

    Är ny på det här med boxer och tänkte fråga er som vet och slippa läsa igenom allt för mycket då det är ont om tid att hoppa på erbjudandet som jag beskriver nedan:

    Jag har sedan många år haft Parabol med Via/cd nu är det ju slut med det roliga om man inte är beredd att hosta upp mycket kulor för att kunna se bådas utbud.
    Jag tycker det är för mycket och hade gärna köpt om det fanns ett kombierbjudande typ Comhem för parabol.
    Har därför sneglat lite på Boxers erbjudande om att teckna 24 mån abb för 159kr/mån exkl.avgifter.Man får också 2 boxar utan att behöva teckna tvillingabb.
    Jag tycker att Boxer förenar det bästa från både Via och CD dessutom får man ju boxarna gratis. Thompson kostar 0 kr vill man ha Sagem så är det 195 kr tillägg.
    Hur bra är dessa boxarna? Är Samsungs bättre?

    Jag ser att Viasat också har ett silvererbjudande är inte helt säker vad som ingår här då jag inte hittar reklambladet. Ni som har järnkoll på detta,, är det bättre att jobba med viasat med befintlig parabolanläggning, jag har flera parabolmottagare/antenner så jag har möjligheter att se på mer än 1 TV.

    Jag bor lite avigt till så det finns risk att jag inte kan se Boxer, har fått löfte av handlaren att testa först. Om basutbudet funkar kommer även övriga att funka då?
    Är osäker om jag får testa även med programkort.

    Undrar också om det går att flytta Boxerkortet mellan mottagarna eller låses det på en av dem?
    Är det möjligt att klona ett originalkort?

  2. #2
    Kortet låses inte till någon mottagare, du kan inte kopiera/läsa ut något från ett Boxerkort, det du kan göra är att dela det via internet etc (Cardsharing)

    Du skriver Sagem men du menar nog Samsung, Samsung-boxarna är bra mycket bättre än Thomsons (är det så att Sagem kostar extra är det däremot bara dumt). Så 195 spänn för två Samsung-boxar skulle jag nog valt.

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Många frågor... ;-)
    Thompson boxar har rykte om sig att vara lite buggiga. Sagem ITD62 har jag haft och den gillade jag. Samsung har jag inte provat, sägs vara bra. En sak att fundera på kan vara om du behöver RF-modulator, alla boxar har inte det.
    Boxers kanaler sänds på fem olika frekvenser, MUX:ar. Det är vanligt vid dålig mottagning att någon MUX går in sämre än de andra och att man då missar 5-6 kanaler. Ofta hjälper det att flytta antennen bara några decimeter i höjdled eller sidled, men det kan vara svårt att få in alla MUX:ar bra om mottagningen är dålig.
    Det är inga problem att flytta ett originalkort mellan olika mottagare. Att klona kort går inte i dagsläget, inga lösningar finns för piratkort.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    323
    Tackad
    1 gånger
    Tack för fina svar.
    Jo det är Sagem jag åsyftar, dock vet jag inte vilken av dem som erbjuds hoppas på ITD 64 då den verkar vara nyast och bäst.
    Samsung skall inte vara lika bra enligt försäljaren.
    Har Samsung satelittreceiver 9500 och är supernöjd med den, gissningsvis är Samsung bra överlag. RF modulator finns i både Thomson och Sagem i övrigt har de nästan samma finesser.

    Skulle det funka med Cardsharing i egna villan om man har ett väl utbyggt nätverk?
    Kan jag se flera olika boxerprogram via detta nätverk om jag har mer än 1 box?

  5. #5
    För cardsharing behöver du en Dreambox eller dator med TV-kort, det senare inte praktiskt om du har 3 TV-apparater
    Dreamboxar kostar dock en slant och subventioneras inte.

    Din försäljare pratar dynga, Sagem-boxarna är skräp jämfört med Samsungs DTB-9401V. Tillochmed Thomson DTI2000 är bättre än Sagem 62/64 IMHO.

Liknande ämnen

  1. Boxer erbjudande
    Av morgue i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 18:20
  2. Fick ett nytt erbjudande
    Av Sweguy i forum Viasat
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 13:08
  3. CD erbjudande om gratis HD i 12 mån
    Av igor i forum Canal Digital
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 19:33
  4. [LÖST] comhems nya erbjudande
    Av jocco77 i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-05, 09:54
  5. Boxers nya billiga erbjudande, men är boxarna nåt att ha?
    Av andypandy i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-20, 11:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss