Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Kan jag inte köra hispasat?

  1. #1

    Kan jag inte köra hispasat?

    Ska ställa in sirius och hispasat på min pace-mottagare som har fått genom ett viasatabb... Kör två st paraboler och en riktad mot sirius och den andra vill jag som sagt ha på hispasat... Men problemet är att de enda alternativen till saliter är astra, thor, sirius, hotbird samt något som heter LMI... är det kört med hispasat eller kan man göra på nåt annat sätt ?

  2. #2

    Re: Kan jag inte köra hispasat?

    Citat Ursprungligen postat av m_johan84
    Ska ställa in sirius och hispasat på min pace-mottagare som har fått genom ett viasatabb... Kör två st paraboler och en riktad mot sirius och den andra vill jag som sagt ha på hispasat... Men problemet är att de enda alternativen till saliter är astra, thor, sirius, hotbird samt något som heter LMI... är det kört med hispasat eller kan man göra på nåt annat sätt ?
    :shock: :shock: :shock: Är det verkligen möjligt? Det måste ju gå att ta in alla satelliter som finns..., kan inte tänka mig annat. Antar det Du nämne,r bara är nån typ av "default" för mottagaren. Kolla in manualen eller gå till mottagarens hemsida, där bör finnas nåt användbart för dig..

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  3. #3
    Det kan inte vara så att den är låst till dessa sateliter som finns som val i mottagarmenyn då? dvs thor, sirius, astra samt hotbird... LMI finns ju även som val som sagt... kan detta kanske vara resten av sateliterna som (om man vill ställa in själv) går att fixxa?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av m_johan84
    Det kan inte vara så att den är låst till dessa sateliter som finns som val i mottagarmenyn då? dvs thor, sirius, astra samt hotbird... LMI finns ju även som val som sagt... kan detta kanske vara resten av sateliterna som (om man vill ställa in själv) går att fixxa?
    Det kan jag inte tro, utan det MÅSTE finnas ett sätt för dig att ta emot vad DU vill. Inte fan ska nån kunna bestämma vad Du ska titta på, så jag är 100% säker på att det måste gå att ta in Hispasat.
    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  5. #5
    Mjo men frågan är hur... Eftersom jag bara har fyra olika sateliter som val när jag ska ställa in satellitinställningarna.... hur ska jag bära mig åt för att få mottagare (viasat pace) att förståa tt den ska kommunicera med hispasat? när det alternativet inte finns med i menyn?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av m_johan84
    Mjo men frågan är hur... Eftersom jag bara har fyra olika sateliter som val när jag ska ställa in satellitinställningarna.... hur ska jag bära mig åt för att få mottagare (viasat pace) att förståa tt den ska kommunicera med hispasat? när det alternativet inte finns med i menyn?
    Antagligen finns en meny, där Du manuellt kan lägga in Satelliter/positioner. Det Du ser är antagligen nåt slags förval, för det som brukar kallas Europa-parabol.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  7. #7
    Å vad exakt heter mottagaren?

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  8. #8
    Pace ds420 är förinställd via fabrik på thor sirius hot-bird astra ...


    Detär ju trots allt en viasat officiell mottgare så man kanske ska se de som generöst ändå ;-)

  9. #9
    frågan är väl kanske om man kan mekka om och lura mottagaren att hispasat är astra om ni förstår hur jag menar... ändra parametrar och liknande till hispasats på astras plats så att den kör hispasat där istället... ingen som har försökt det med denna boxen?

Liknande ämnen

  1. Hispasat
    Av el_zaint i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 16:33
  2. hispasat
    Av caturro71 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-03, 21:37
  3. Hispasat
    Av gunner i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-18, 19:10
  4. Hispasat
    Av pepito i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-13, 21:04
  5. Hispasat
    Av thezaint i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-08-16, 20:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss