Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: COM HEM kom tillbaka!

  1. #1

    COM HEM kom tillbaka!

    Av någon anledning har Bostaden i Umeå valt att avsluta sitt samarbete med COMHEM. Istället har man idén om att utbudet ska utökas med fler operatörer vilket gör det billigare och bättre för slutkund. :?
    Som det är nu har man avtal med:
    SPS (tvivelaktig avslutnings hantering, om man inte skickar in skriftligen om uppsäggning 1 månad innan tecknas man automatiskt för 1 år till)
    Canaldigital kabel och Boxer! :shock:
    Den sistnämnda är kanske mest underlig då Boxer går att få med antenn som det är idag.
    Så hur man nu vrider på detta förstår inte jag på vilket sätt detta är bättre än vad COMHEM kunde leverera. Blir till att byta till satellit nu då. :evil:

  2. #2
    Är det hyres- eller bostadsrätt? Hyresvärden har ju iofs sina "rättigheter" att välja och vraka utan hyresvärdens godkännande då....? Trist isf. Hos BR-föreningarna måste det väl förankras bland medlemmarna?



    Har själv tagit ett abb hos Combort - Medium-paketet, som jag givetvis kan avboka med en månads uppsägning. Tröttnade på standardkanalerna så ville ha lite till. Förmodligen kanske det blir än mer om nu inte "annat" kommer. Men detta vet man ju inte när.

    KLARA positivt sak med Combort:
    1. Man slipper kortavgiften och inga "gömda" avgifter finns.
    2. Har man redan box, är det ingen bindningstid - bara en månads uppsägning, vilket jag tycker är väldigt rimligt.

    Så för min del måste jag säga, dags dato, att CH har skärpt till sig. Hoppas de andra (Viafnat och Canel Digitus) gör likadant. Finns inget jobbigare än denna onödiga kortavgift p åca 500:-/år samt en "bindningstid! på 12 mån......åt gången!

    Nej, det stämmer. Får kortet imorrn onsdag, så hoppas de håller vad de lovar. Telefonissan försökte pracka på mig telefoni via CH oxo, men har både hört och läst att det inte är alltför stabilt.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  3. #3
    Kan förstå din frustration. Men tanken att gå från ett monopolnät till ett leverantörsoberoende nät, är helt rätt.

  4. #4
    vad hände om man har abb tecknat och så slutar ens hyrsevärd kontraktet med comhem

    bara en dilemmafråga

  5. #5
    min hyres värd bytade från comhem till sydanten Med canaldigital och vi kunde avsluta comhem abbet utan några uppsägnings tider men det beror kanske vad hyresvärden och comhem kommer överens om
    **** kom ihåg, google är din vän ****

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-03-08, 18:58
  2. [LÖST] com hem kan man gå tillbaka?
    Av palle31 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-26, 20:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss