Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Cardsplitter - testade mottagare för Comhem

  1. #1

    Cardsplitter - testade mottagare för Comhem

    Jag har testat Cardsplitter på den liilla SAGEM ICD503 och fått det att funka när ATR har blivit överförd till Clienten.

    Däremot får jag inte den större SAGEM modellen att funka, den som liknar MACAB DVC101 men har nya fjärren med grön navigator.

    Någon som har testat någon annan apparat för Comhem?

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av nilsan
    Jag har testat Cardsplitter på den liilla SAGEM ICD503 och fått det att funka när ATR har blivit överförd till Clienten.
    Däremot får jag inte den större SAGEM modellen att funka, den som liknar MACAB DVC101 men har nya fjärren med grön navigator.
    Tragiskt om du har rätt, det är isf samma model som jag, har dvs Sagem ICD 4000 boxen.

    Har precis beställt "splittern" själv men inte fått lev ännu...
    Hade tänkt nu i veckan köpa en Force 315C för att få "blixtsnabb" kanalväxling.. och testa med splittern på den också.

  3. #3
    HUr många boxar har du kört samtidigt. Intressant och vet hur många boxar man kan ha igång samtidigt.

  4. #4
    Skulle *verkligen* vilja veta om splittern funkar med en nyköpt Samsung 9401 STB låda.....annars måste jag lämna tillbaka den på Expert :-(
    = Ångervecka gäller väl..

  5. #5

    Spliitern funkar klockrent med Samsung DCB-9401Z

    OK, fick Cardsplittern med posten idag!! cool...

    OK..har bara två STBer, köpte precis en Samsung 9401Z...och den kickade igång direkt.. inga problem alls!

    Min andra var en Sagem ICD4000 - precis som nilsan sa, FUNKAR INTE..."kortfel"..

    :P .

  6. #6
    Medlem Bozzes avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    93
    Tackad
    4 gånger
    Hej hopp!
    Prova att föra över ATR'n från ett gammalt ComHemkort pirat eller org spelar ingen roll
    då ska tydligen dom gamla STBerna funka (Sagem ICD4000,MACAB DVC101 mfl)
    mvh
    Bozze

  7. #7

    Föra över ATR

    Kan du beskriva exakt hur man går tillväga för att föra över ATR? Funkar det med original kort oxå?

  8. #8
    Samma här

    Min Sagem ICD4000 fungerar ej . Får testa detta med att föra över ATR

    Mvh
    Kennta

Liknande ämnen

  1. Hd mottagare till comhem
    Av pazante i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 19:51
  2. vill köpa comhem mottagare
    Av Chilesat i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-28, 14:03
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-03, 09:26
  4. ComHem mottagare?
    Av pitan i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-09, 14:05
  5. Söker billig mottagare till ComHem?
    Av limpo i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-18, 11:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss