Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Mobilt bredband

  1. #1

    Mobilt bredband

    E de non som testad 3s eller tele2s bredband vis 3G?
    Funderar på att skaffa de, men man är lite osäker på det

  2. #2
    Jag kör 3s och det fungerar helt klart över förväntan. Har inte testat via PC-card utan kör med sladd till telefonen. TPTest mäter upp ca 380kbit/s ner och 55kbit/s upp.

    Uppkoppling tar ett par sekunder.

  3. #3
    Är det fast avgift eller får man betala för hur mycket man laddar ner?

  4. #4
    Jag har fast avgift. Tror att det kostar 300:- extra (förutom själva telefonabonnemanget)

    Edit: Verkar som att de har tagit bort fri trafik på tilläggsabonnemanget. Däremot så har de fri trafik på dataabonnemanget (alltså med PC-Card) men det kostar 399+moms.

  5. #5
    Tel2 comvik tar 169kr i månaden upp till 1GB och sen 1,49 / MB tror jag det var, men då får man ett extra simkort till mobil som man kan ringa för 0 kr min inom comviks nät samt för 17 öre till fastnät och många andra länder men 1,69 till övriga mobilnät
    Verkar billigt om det funkar bra

    Finns det not smidigt prog att mäta hur mycket man surfar för/dag?

  6. #6
    Jag kör oxå 3s bredband via telefon fast jag kopplar upp den med blåtand mellan data och telefon och det funkar jäkligt bra, jag teckna abbonemanget innan jul så mitt kostar 99,50/mån i 6 månader med 1 gig limit.(1mån uppsägning)

    Det är inga problem med bara 1 gig om man bara surfar runt, det räcker till att tanka ner några album med.

    Tele2/Telias 3gnät har något sämre drag i sitt bredband enligt tester jag läst och dom ska inte heller köra turbo3g men däremot så ska 3 göra de och ta det i drift runt sommaren med en hastighet upp till c:a 16 mbit om jag minn rätt.

  7. #7
    En gig limit spelar ju inte så stor roll om man bara ska ha det till laptopen. Det som är intressant för mig är att surfa genom mobilen med bluetooth. Men bluetooth klarar väl inte så höga hastigheter som 16mbit väl?
    qrippe hur ser kostnaderna resten av abonnemanget ut?

  8. #8
    Har inte kollat hyr mycket blåtanden klarar men det går att tanka med nära 0,5 mbit!
    Jag köpte en telefon samstidigt så jag betalar just nu 99,50kr för bredbandet, minst 69kr för 3 bomben och 69kr i 18 månader för telefonen (608i), totalt minst 237,50kr / mån + faktura på 15kr tror ja det va. Bredbandet är billigt till juni i mitt fall därefter 199kr/mån.

  9. #9
    är det bättre att använda telefonen eller deras pc-kort för att va uppkopplat?
    Hastighetsmessigt altså
    Kan man ta emot samtal samtidigt med telefonen ellr ringa samtidigt?
    Tackar för alla svar på förhand

  10. #10
    Har du ett tex 3abb så är det nog bättre att använda telefonen till sommaren, du kan beställa tjänsten så kopplar dom på den ganska omgående sen har du 1 mån uppsägning om dom inte har ändrat.

    Ja det går att prata samtidigt som du surfar iallafall går det med min 608. Tar du ett abb med datakort så är det 18 mån bindningstid men med telefonen så är det tillsvidare. 3 kommer med nya datakort senare som ska klara turbo3g, 3g och wlan i samma kort har jag läst.

    Nackdelen med telefonen är att det drar mycket ström så man får ladda den ganska ofta men det funkarbra annars.

    Man får kolla aktuella priser osv då dom ändrar ganska ofta (3)

    Ska man spela spel så är det inte och rekomendera då det är ganska långa svarstider!

Liknande ämnen

  1. Mobilt bredband med USB-modem
    Av Hampus920 i forum Linux
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 17:37
  2. Telia Mobilt Bredband?
    Av mdredfox8 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-24, 21:20
  3. Obegränsat mobilt bredband?
    Av Snouser i forum Övrigt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 18:12

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss