Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Problem med kanaler

  1. #1

    Problem med kanaler

    Skulle vilja höra om det finns någon där ute som skulle kunna hjälpa mig med ett problem jag har med Comhem. Jag har idag Medium paketet med C+ och Viasat Sport paketen.

    Jag har en Force mottagare som jag köpte hos min tv/radio handlare för 1,5 år sen ungefär. Under denna tid har allt fungerat bra, förutom att boxen automatiskt rör om min favoritlista lite när som.

    Problemet som har uppstått nu är att kanalerna TV4+, TV400, TV4 Film, BigTV har försvunnit samt att bilden hackar väldigt på Sport-Expressen. Signalen ligger runt 70% på samtliga kanaler, alla andra som fungerar ligger närmare 90%.

    Jag tog kontakt med Comhem, men de har ingen vetskap om Force boxar, trots att de är godkända av företaget. Det enda svar jag fick var att en ny kanalsökning skulle göra tricket för att de har flyttats, men de hjälper inte. Ska också säga att samtliga kanaler kom tillbaka nån dag sedan, med hackande bild...om de har flyttats kan jag väl inte få tillbaka dom på den gamla inställningen?

  2. #2
    Jag hade problem ett tag med dålig signal på en del kanaler. Löste det genom att köpa en ny, kortare, antennsladd. Det kanske fungerar för din del med.

  3. #3
    Stort tack för hjälpen! Det fungerade, nu har jag fått tillbaka bild på alla kanalerna som var svarta innan.

  4. #4
    har lite problem jag med..har likadan box som du. Några Kanaler från favoritlistan försvinner ibland....lite irreterande men det kan ja leva med. Man får lägga tebaks dom..slösa några sekunder av sitt liv 8)
    tack för all hjälp

  5. #5
    Jag har en dreambox och har också tappat alla tv4 kanalerna utom vanliga tv4. Misstänker att det har något att göra med att de byter till tre hål i väggen i mitt hus. Jag har testat att göra ny kanalsökning men det hjälper inte. Har även märkt att signalen är svagare än tidigare.

    Så nu funderar jag på en antennförstärkare. Vad tror ni om detta? Något att ha?

    Fungerar det med en vanlig antennförstärkare i kabel-tv nät?

  6. #6
    antennförstärkare hjälper ehrlin!

  7. #7
    jo jag upptäckte det.. fick panik i torsdags när jag upptäckte att golfen sändes på tv4+, så i ilfart brände jag till Clas Olsson och införskaffade en antennförstärkare, dock hjälpte det inte direkt men när jag bytte ut en antennsladd också så fungerade det fint! funkar dock inte utan förstärkaren.

  8. #8
    Hmm får nog ta och köpa en förstärkare också. Bytte kabeln nyligen och de funkade igen ett tag, men nu på senaste tiden har nästan alla kanalerna börjat hacka. Ibland försvinner SVT 2 och Viasat Sport 2 helt, men är tillbaka nästa morgon.

    Det konstiga är att signalen är kanon bra trots allt, men ändå så fungerar inte kanalerna riktigt. Innan va de bara alla TV4 kanaler, men nu är de nästan allt jag har utom C+ paketet. Så som de byggt detta hyreshus (nytt) så kan man undra om inte de inkompetenta elektrikerna gjort något lurigt här...tog lång tid innan Comhem (bredband/telefoni) kom ens igång i fastigheten pga de som gjorde jobbet hade lyckats med bedriften att spräcka alla kablar i el-rummet. :roll:

Liknande ämnen

  1. Problem med vissa HD-kanaler.
    Av juppe i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-08-15, 21:16
  2. Problem med textning på HD kanaler
    Av realsimba i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 13:20
  3. Problem med kanaler!
    Av henrikquist i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 20:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss