Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Comhem i Media-PC

  1. #1

    Comhem i Media-PC

    Håller på och funderar över vilken konfiguration jag skall ha på den media-pc jag skall bygga. Det blir en media-pc + win XP + LCD-TV. Jag vill att signalen skal vara digital hela vägen men comhem boxen (Humax CX-FOX) ger vad jag förstår ingen digital utsignal utan bara en analog.

    Hur gör man på bästa sätt för att få digital signal hela vägen?

  2. #2
    Varför inte skippa Humaxen helt och köra med DVB-C kort i datorn istället?

    Då är det grafik och ljud korten som styr vad som går ut samt vad din LCD panel kan ta emot, alla paneler gillar dock inte HDMI/DVI från datorer.

    Men det är en lösning som gräver ett större hål i plånboken men kanske den enda om du ska ha digitalt hela vägen.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Tack, ja dvb-c är en möjlighet. Jag undrar dock angående den nya HD boxen som snart skall komma? Har inte den en digital utgång som jag kan stoppa in i datorn på något sätt och sedan ta ut bilden från grafikkortet och dra till TVn?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    162
    Tackad
    2 gånger
    någon kan rätta mig om jag har fel men...

    Du kan se hdtv med ett vanligt dvb-c kort i datorn men det som krävs är en snabb dator eller ett grafikkort som hanterar avkodningen för mpeg4 (h.264). Det e avkodningen som är resurs krävande. Signalen som kommer från antenuttaget är den samma oavsätt om det e hdtv eller dom sändningarna som finns idag.

  5. #5
    Visst är signalen ur väggen alltid det samma, men prestandamesigt beror det mest på kortet som används i datorn, FireDTV C-CI, FloppyDTV C-CI och TwinhanDTV CAB-CI (2033 Mantis) skulle jag kunna rekommendera. Fungerar med MP
    Kortet är avgörande hur mycket processor kraft som slössas på bildbearbetningen.

    Alla kort stödjer HDTV, och då behöver du bara en grafikkort som har också den stödet.

  6. #6
    Sorry för trådkapning, men finns det nåt kort som har dubbla tuners?
    Skulle gärna ha 2 eller fler digitala tuners som bara kräver ett abonnemang från comhem som gör det möjligt att se ett program och spela in ett annat...

Liknande ämnen

  1. hur är media spelaren?
    Av MatsOmaniac i forum Vu+
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-04-30, 21:22
  2. media player
    Av mathiast71 i forum AzBox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-06-12, 16:45
  3. media maskin?
    Av card i forum Kathrein
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-25, 17:11
  4. Dagens Media
    Av crille- i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-02-26, 11:45
  5. har en fråga om media g
    Av pitbullsweden i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-07, 12:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss