Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Viasat's kanaler hittas inte

  1. #1

    Viasat's kanaler hittas inte

    Jag fösröker få in Viasats kanaler, men jag får de inte att funka. Jag har fått in 359 kanaler (79% mottagning), men alla är franska. Varför får jag inte in dom svensak kanalerna?

  2. #2
    Du är väl på fel satellit o far :lol:
    Finns väl inga franska kanaler på Sirius och knappast 359 st.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Det är inte 1grad W du söker på? Eftersom där finns en hel del skräp på den... Det är 0.8grader W du ska söka på...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Det är inte 1grad W du söker på? Eftersom där finns en hel del skräp på den... Det är 0.8grader W du ska söka på...
    Är det inte bättre att leta efter Viasat kanaler på 5 grader öst....
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  5. #5
    Jag har fått in en kanal som heter Viasat3, vilket tyder på att de är viasats kanaler som ska finnas med. Satteliten jag söker på heter Sirius 2/3.

    Googlade lite och kom fram till att de kan vara satellites.xml som är fel på. Någon som har en som funkar till Viasat?

  6. #6
    viasat3 finns på astra,sirius och Intelsat 10-02 at 1.0°W

    du är antagligen på fel sattelit o röjer...

  7. #7
    Varför hittar dreamboxen en stabil transponder på Sirius om de nu är en annan sattelit? Om de är te.x Hotbird jag har fått in i stället så borde den väll inte ge utslag för Sirius?

  8. #8
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Johan
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Det är inte 1grad W du söker på? Eftersom där finns en hel del skräp på den... Det är 0.8grader W du ska söka på...
    Är det inte bättre att leta efter Viasat kanaler på 5 grader öst....
    Hmm... Jag måste varit onykter... Haha... Klart det är 5 öst :P Tyckte jag läste Canal Digital :P
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Liknande ämnen

  1. USB sticka som inte hittas i DM800
    Av Appen i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-15, 13:27
  2. Omkopplaren -Kanalen kan inte hittas-
    Av Marty72 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 22:38
  3. Alla kanaler hittas inte med gemini 4.6
    Av jocber i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-03, 21:43
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 05:38
  5. Inga kanaler hittas
    Av Spidde i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 15:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss