Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 28

Ämne: Vilken hårddisk ska jag köpa

  1. #1

    Vilken hårddisk ska jag köpa

    Jag kunde inte rädda informationen från den kraschade hårddisken (se ämnet Hårddiskproblem) som var på 75GB i en FujitsuSiemens Scaleo dator. Nu ska den ersättas. Vad rekommenderas? Det spelas spel på den.

  2. #2
    Kan bara uttala mig om det jag själv använt och jag har kört Seagate och Maxtor i alla år och aldrig haft ett diskras.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    seagate är ju historiskt sett kända för att vara tysta och säkra. Det är mitt förstahandsval.

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Maxtor's kvalitet har gått ner VÄLDIGT mycket... Dagens Maxtor diskar håller kanske ett halvår om man har tur... Vi har haft MÅNGA returer på Maxtor diskar på jobbet det senaste året... Så nu är det Samsung som gäller... Samsung bygger sina diskar på Seagate teknik... Dom är tysta och säkra och snabba OCH väldigt svala... Sen kostar dom lite mindre än Seagate också så det är ett plus...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Jag är väldig nöjd med mina Samsung diskar. 8)
    Seagate hade jag tidigare, dom fungerade väl men var inte speciell snabb, som en gammal Amazon ungefär. Den senaste jag köpte var en Hitachi, för det fanns inga Samsung hemma och jag ville testa Vista på en ren disk.

    Mvh Kalle

  6. #6
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Hitachi = IBM = Skräp... Pajar efter någon månad typ... Värmeproblem och kass mekanik...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  7. #7

    Vilken hårddisk ska jag köpa?

    När man söker på Samsung hårddisk hittar man bl.a. 5400 rpm 80GB och 8MB cache. Ska jag ta en sån? I så fall från Komplett.se som passar mig.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Hitachi = IBM = Skräp... Pajar efter någon månad typ... Värmeproblem och kass mekanik...
    Jag har även hört det från annat håll, men jag har 3 stycken IBM och dom fungerar än.

    Mvh Kalle

  9. #9
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Köp SCSI så slipper ni problem överhuvudtaget Dyrt visst, men och ? Kör bara SCSI-diskar i mina maskiner. Och RAID-1 på de flesta kritiska (/home o.d.). Dessutom bandrobot för backup.

    Ska det vara så ska det.

    Hängslen & livrem :P
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    @matkoh

    Du får en pluspoäng för SCSI Men du glömmer att här gäller det utbyte av en trasig disk och då vill man nog inte bygga om hela maskinen.

    Mvh Kalle

Liknande ämnen

  1. Vilken hårddisk till DB 600?
    Av jcoboy i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 20:34
  2. Vilken hårddisk till 7020
    Av skooogen i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 20:00
  3. Vilken box ska man köpa
    Av J15 i forum Övriga mottagare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-06-27, 14:12
  4. [LÖST] Vilken Box Ska Man Köpa
    Av Mia71 i forum Boxer
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2003-11-16, 00:24
  5. Vilken box ska jag köpa?
    Av Analogu3 i forum Com Hem
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2003-02-20, 19:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss