Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: 1 uttag, 2 TV:s, Inga sladdar?!?

  1. #1

    1 uttag, 2 TV:s, Inga sladdar?!?

    Hej!

    Bor i en stor 3a med ett enda uttag längst bort i vardagsrummet och är lätt frustrerad att enda sättet att få upp en tv till är att dra sjukt mycket sladd runt hela lägenheten, detsamma gäller nymodigheten IPtelefoni eftersom att huvudtelejacket sitter i hallen...

    Förmodligen finns det inget som gör mig mer frustrerad än Com Hems kundservice. Dom vet inget, sålunda frågar jag allvetande forumet!

    Finns det någon box i deras utbud som kan ge två olika kanlaar ut i de två scartarna (eller en kanal via scart o en via S-video)? I så fall kan jag fixa en till TV o streama bilden trådlöst med Thompsons WLAN AV streamer.

    Jag tar emot alla möjliga tips och förslag på hur problemet kan lösas enklast, det finns inga dåliga tips bara bra eller mindre bra kom ihåg det!

    Mvh Pär

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Att dra en kabel även om det är mycket jobb och krångligt är en bra sak att göra. Det tar tid. Det går att skicka bild och ljud trådlöst men det kostar pengar. Man behöver koaxkabel, kabelrännor att sätta upp, TV splitter till tv-uttaget osv.

    Billigare dra kabel om man räknar bort arbetstiden man själv får lägga ner på jobbet.

    Vad jag vet finns det inga digital boxar som kan avkryptera två kanaler på en gång eller t.ex. boxer boxar som klarar av att skicka ut två kanaler parallellt. Däremot kan man ju titta på en kanal och spela in från en annan t.ex. PVR liknande system osv.

    Har du dragit en kabel kan du ha två comhem boxar och kanske tvillingkorts grej, finns inte detta kan du köra kortdelning trådlöst med t.ex. SmartWI

Liknande ämnen

  1. Dubbelt SAT-uttag med genomföring?
    Av s_a i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 21:47
  2. Antenner, sladdar och uttag
    Av jkm i forum Boxer
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-08-09, 21:50
  3. Nybörjarhjälp - funkar mitt uttag?
    Av peck i forum Com Hem
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 19:31
  4. Volvo V70 speciella cig. uttag?
    Av Frallan i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-22, 17:16
  5. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-04-09, 16:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss