Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: mounta dm 500c

  1. #1

    mounta dm 500c

    har försökt att mounta men kan ej få detta att funka. Har leatherfaces senaste image o
    nätverksinställningar. IP är samma som enigma,Gateway samma som routern,DHCP on.
    Skulle gärna vilja veta följande.1. Vilken IP ska det vara i mount m. 2. vad skall stå i katalog. 3. Vad skall stå i Lokal kat (står nu /mnt ).4 vad skriver man in som användare/ lösenord.
    har valt Cifs och ro. nolock= 8192 wsize =8192.
    skall några inställningar göras först på Enigma. Mycket tacksam för svar

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    1. Ska vara serverns IP (alltså den maskinen som delar ut disk)
    2. Utdelningen förståss, det du har döpt mappen i din server till.
    3. Den punkten du vill att serverns utdelning hamnar på din DB. OBS, den mappen MÅSTE finnas, finns den inte så får du skapa den. Det gör du med mkdir i boxen.
    4. Förstår att du kör CIFS, för NFS kräver inget lösen. Och det är ju naturligtvis userassword till din utdelning på servern.

    OBS du måste oxå ha en mapp eller softlink som heter /hdd/movie då DB spelar in där default.

    Lycka till
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3

    mounta dm 500c

    lyckades ej att mounta boxen trots att jag bytt ip nr,skall man göra några förinställningar på Enigma först eller ? där ska man ju oxå mounta.
    Kanske det finns en beskrivning på forumet så att det inte blir för tjatigt för dom som kan,nivån på oss användare kan ju variera

  4. #4
    **Hopklistrad**

    Var vänlig och starta inte nya trådar om samma sak utan håll dig till den här tråden
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5

  6. #6
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Förmodar att du kör Bills Fönster produkter. Har du då stängt av brandväggen i den burken, annars får inge koppla upp sig mot dig.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #7
    alright, kör bara Windows brandvägg kontakta mig så kör vi

  8. #8
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Du missförstod nog mig, Jag skulle ALDRIG koppla upp mig mot en Bill burk, strider mot mina religiösa principer. Det jag menade var att för montering av din utdelning på Fönsterburken så MÅSTE du stänga av brandväggen, annars går det inte att montera disken.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #9
    Ok.Annars hade det varit käckt om någon vänlig
    själ kunnat knalla in i datorn och gjort mount inställningarna direkt på boxen och pc'n

  10. #10
    Jag har en bra bild på hur det ska se ut för att du ska få det å funka. KAn skicka den efter jobbet idag vid 17-snåret.

    El L :lol: kk :lol:

Liknande ämnen

  1. Hur mounta symlinks via NFS?
    Av Djinn i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-07-17, 20:56
  2. Mounta DVD image?
    Av bandite i forum AzBox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-06, 20:21
  3. Mounta DB till DB??
    Av CharlieX77 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-09, 19:45
  4. mounta hdd i cuberevo900mini
    Av 1000foting i forum DGStation
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 12:44
  5. mounta
    Av drimis i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-22, 11:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss