Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: TVcabo på hispasat 30W

  1. #1

    TVcabo på hispasat 30W

    Hej!

    Jag skulle vilja se portugisiska Tvcabo på hispasat 30 grader W,
    samtidigt som jag fortfarande vill se de Viasat guld (som jag abonnerar på).

    Jag antar att det inte finns något sätt att seTvcabo gratis så det blir nog att köra med originalkort från Portugal.

    Idag har jag en Thomson mottagare som följde med Viasat abonnemanget.

    Vad ska jag köpa för mottagare som klarar båda?
    Kanske man bara ska köpa en ny mottagare som tar in Tvcabo och köra med två mottagare?

  2. #2
    Dreambox eller Relook det är upp till dig. Mvh

  3. #3
    Vilken är lättast av att få igång dem?

    Finns det någon möjlighet att avkoda tvcabo utan orginalkort?

  4. #4
    Ja om det fins koder publik!

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger

    Re: TVcabo på hispasat 30W

    Citat Ursprungligen postat av el_zaint
    Hej!

    Jag skulle vilja se portugisiska Tvcabo på hispasat 30 grader W,
    samtidigt som jag fortfarande vill se de Viasat guld (som jag abonnerar på).

    Jag antar att det inte finns något sätt att seTvcabo gratis så det blir nog att köra med originalkort från Portugal.

    Idag har jag en Thomson mottagare som följde med Viasat abonnemanget.

    Vad ska jag köpa för mottagare som klarar båda?
    Kanske man bara ska köpa en ny mottagare som tar in Tvcabo och köra med två mottagare?
    För det första behöver du en extra parabol eller en motorstyrning på den befintliga. Sirius och Hispasat ligger 35grader isär, det är för mycket för att en enda parabol skall ge en vettig signal. Om din mottagare har en CI plats kan du komplettera med en modul som klarar Nagravision, i annat fall en till mottagare.
    Det finns koder för Cabo men dom gäller bara vissa mottagare, kan du se på Sat-key.

    Mvh Kalle

  6. #6
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Motorstyrd parabol kan vara ganska dyrt. Skaffa en till istället och sen fixar du en switch.

    Orginalkort är inte dyrt om du känner någon som kan fixa kort åt dig, annars finns det att köpa till alla leverantörer i europa men då får du betala mera till de företag som hanterar detta. Men det går.

    Dekodrar är ganska billigt, och jag tror det blir enklast att skaffa en till. Dessutom har de flesta moderna TV apparater 2-4 scart ingångar. Det börjar även komma vanliga CRT apparater som har HDMI ingångar osv.

  7. #7
    Jag har redan en extra parabol och en switch så nu funderar jag på att skaffa en dreambox 500s.
    Går det då att lägga in nycklarna som finns på sat-key?

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Går det då att lägga in nycklarna som finns på sat-key?
    Nej dom passar inte Dreambox, dom är förMirage;Drake/Datacom;Max S100. Nycklar som passar i vanliga EMU är inte kända. Jag tror DiabloCam klarar Cabo, men minst krångel har du med ett abonnemang. Bara krånglig och få om du inte har känningar i Portugal.

    Mvh Kalle

  9. #9
    Det är inte omöjligt att skaffa orginalkort från portugal men lite krångligt blir det.

  10. #10
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Nja krångligt vet jag inte om det är.

    http://www.digicams-uk.com/category41_2.htm

    Dom har kort till alla olika leverantörer i europa om man vill ha. Det är snarare priset, de är ganska dyrt.

    Det billigast sättet är alltid om man känner någon i landed i fråga som kan prenumerara på satellitkanalerna och betala räkningarna, därefter får man skicka pengar till personen för att han ska kunna betala. Men det går ju inte alltid.

    Tursamt är att Sky Digital inte är så dyrt plus det finns flertalet leverantörer. Däremot är det mycket dyrare med kort från andra länder, dvs icke engelskspråkiga kanaler.

Liknande ämnen

  1. hispasat
    Av caturro71 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-03, 21:37
  2. Hispasat
    Av gunner i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-18, 19:10
  3. Hispasat
    Av pepito i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-13, 21:04
  4. Hispasat
    Av thezaint i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-08-16, 20:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss