Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Ett NDS kort till två olika mottagare?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2004
    Inlägg
    30

    Ett NDS kort till två olika mottagare?

    Hej!

    Jag har en strong 8700 liggande på hyllan som jag tänkte ha på landet för bara kunna ta med digitalkortet istället för hela mottagaren. Viasats kundtjänst sa att man måste ringa och ändra varje gång man ska till sommarstugan. Kan man verkligen inte ha två st. boxid:n på ett kort? Om det nu är så "yxigt" finns det något enklare sätt att byta tex ett webformulär? Hittar inget bra svar på forumet eller hos viasat.

    /Svankan

  2. #2
    Om du loggar in dig på Viasats hemsida (kräver givetvis registrering) så har du valet "Aktivera abonnemang" knappa in kortnummer och boxnummer så är det hela klart på 5-10 minuter.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2004
    Inlägg
    30
    Citat Ursprungligen postat av K.K.
    Om du loggar in dig på Viasats hemsida (kräver givetvis registrering) så har du valet "Aktivera abonnemang" knappa in kortnummer och boxnummer så är det hela klart på 5-10 minuter.
    Tack så mycket för det snabba svaret!

    /Svankan

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    K.K. Hmm går det för alla viasat abb ?

    Måste kolla med dom, bra att veta ifall någon dekoder falerar och vi måste byta bums. Vill ju inte vara utan någon viasat kanal i timmar eller dagar :/

    Jag vet att man kan ringa ett nummer om kortet inte blivit aktiverat som det ska och begära aktiviring igen. Det funkade för mig.

  5. #5
    Jag har ett Viasat Bas som jag skiftat mellan en Nokia 9802 (på landet) och en 9902 efter behov via Viasats hemsida och det har gått bra varje gång.

Liknande ämnen

  1. Två olika kort till två boxar?
    Av Aneben i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 17:27
  2. Baud,ATR- till olika mottagare
    Av trollhattan i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-06-20, 21:10
  3. kort till olika boxar
    Av Frallan i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-07-11, 14:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss