Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: problem med analog signal när 500c är inkopplad

  1. #1

    problem med analog signal när 500c är inkopplad

    Hej Allihop!
    Har ett delikat problem. Skall förklara mitt problem:
    Har en kabel från ComHem uttaget som går fram till en splitter. Från splittern går det en kabel till dreamboxen och en till tv:n. När jag har antennkabeln från dreamboxen inkopplad till splittern brusar vissa kanaler som t.ex 1:an och 3:an. Drar jag ut antennkabeln från dreamboxen så upphör bruset. Det är precis som om dreamboxen stör ut på något sätt... Finns det något sätt att lösa detta? börjar bli lite jobbigt att hela tiden dra ut antennkabeln till db:n varje gång jag skall kolla på analog comhem...
    Tack på förhand!
    Dreambox, 70cm parabol med fyra LNB. Senaste Hydra med cardsharing Cona* och viaspratt, comhem cardsh* på dm 500, xbox 360 samt 2 xbox och en htpc

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlägg
    96
    Tackad
    3 gånger
    Skafa antennförstärkare. Det hjälpte mig.

  3. #3
    samma här. Köpt en på Biltema för 250kr som jag satt före boxen och vips så blev signalen bättre till både box och analogt utbud
    Har riktigt svårt med vissa
    Linu* zealots här på forumet !
    KÖR FÖR F*N DET OS SOM DU GILLAR BÄST Å HÅLL KÄFT!

  4. #4
    Vi är flera i min CS grupp som använder denna antennförstärkare från Clas Ohlson. Funkar skitbra!

  5. #5
    Vill bara tacka för alla svar! Nu funkar det och bilden på min pv60 är nu klockren! TACK!
    Dreambox, 70cm parabol med fyra LNB. Senaste Hydra med cardsharing Cona* och viaspratt, comhem cardsh* på dm 500, xbox 360 samt 2 xbox och en htpc

Liknande ämnen

  1. Dm5620 Signal Problem
    Av fati i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-11, 12:53
  2. Problem att få signal på sirius,
    Av jonteking i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-20, 17:47
  3. Signal Problem
    Av dasse i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-03-16, 17:36
  4. Signal problem
    Av tropical i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 17:24
  5. Humax signal problem
    Av tvniklas i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-10-17, 11:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss